Alternate Text

אפריל 2018


Alternate Text

המרכיב התקשורתי - מרכיב לגיטימי בעבודת הדירקטוריון | נורית דאבוש

המרכיב התקשורתי כמרכיב לגיטימי בעבודת הדירקטוריון נשמע שטחי. הדירקטוריון בחברות רבות במדינת ישראל חברות ציבוריות, פרטיות, תאגידים עירוניים, חברות ממשלתיות ועוד. כללי ההתנהגות והממשל התאגידי ברורים דרך ההנהלות ידועה שקופה מבוססת ובעקרה מבוססת על קביעת מדיניות על בסיס נתונים כלכליים משפטיים מקצועיים, עם הפנים לתחום העיסוק של החברה. אבל נתונים תקשורתיים ומדיניות תקשורתית זה מחוץ לתחום עבודת הדירקטוריון.

הדירקטוריון אמון על קביעת מדיניות החברה הוא מנחה את הנהלת החברה קובע מטרות יעדים וחזון מפקח על פעולתה השוטפת של החברה מאשר דוחות כספיים דן בסיכונים המאיימים על החברה ומבצע בקרה מתמדת על ביצוע המדיניות שנקבעה ומשמש כמערכת איזון ובלימה לחברה.

הדירקטוריון מפקח על הביצועים הפיננסיים של החברה, ודן באופן מעמיק בסיכון כזה או אחר שנשקף לחברה, תוך הבנה והכרה כי ההחלטות חייבות לעמוד במבחן המשפטי ולטובת החברה כפי שרואה זאת הדרקטוריון. נראה כי הפעילות התקשורתיות של החברה הינה מחוץ לתחום הדירקטוריון ובסקר הסיכונים המרכיב התקשורתי אינו מוצג ובמקרים בהם הוא מוצג הרי זה כחלק מסיכון המוניטין ובאופן די שולי.
 
קרא עוד


Alternate Text

סודות התמונה המנצחת – שימוש בתמונות ככלי עוצמתי לקידום עסקי | יוני דרור

האם היית מעלה בדעתך להגיע לפגישה עסקית לא מגולח, לבוש בחולצת טי-שרט ישנה או בפיג'מה? אני מניח שלא, אך דוגמאות לתמונות פרופיל גרועות כאלה אינן פרי דמיוני, אלא אפשר לפגוש בהן בכל יום ברשתות החברתיות. (כן גם של דירקטורים)

בעולם העסקי, כשאנחנו מתכוננים לפגישה חשובה, אנחנו רוצים להיראות במיטבנו, לבושים בקוד לבוש המתאים ומוכנים לקראתה כראוי. בדרך כלל נפגוש אז אדם אחד או כמה אנשים. מדוע אנשים אינם עושים זאת כשהם נפגשים עם אלפי אנשים ברשת? מדוע אנשים מעלים תמונת פרופיל בלי לייחס חשיבות למסר שלה? לעתים אנשים בוחרים את התמונה המוצלחת לדעתם ממאגר התמונות שלהם, ומעלים אותה לרשת. ואז, עקב הקלות הטכנולוגית (הבלתי נסבלת לעתים), מועלות תמונות לא ראויות שאינן משרתות אותנו ולעתים אף מזיקות וגורמות לנו להחמיץ הזדמנויות.

בכל מפגש בין אנשים בעולם הוירטואלי ובעולם הממשי קיימת העברת מסרים שיוצרת את הרושם הראשוני. רושם זה אינו מועבר באמצעות מילים, אלא באמצעות סימנים וקודים. במפגשים אלה אנחנו בודקים בזולתנו שתי תכונות עיקריות – אמינות ויכולת. אנחנו מנסים לבדוק מה כוונותיו כלפינו ומהם כישרונותיו.
 
קרא עוד


Alternate Text

שפה חדשה - דירקטור בעל מיומנות טכנולוגית | אלון בסיס

מבנה הדירקטוריון הינו אחד הנושאים הקרובים ביותר לליבם של משקיעים ובעלי עניין בארגון היות ותפקידו העיקרי הוא להתוות את מדיניות הארגון ולפקח על התנהלותו לטובת בעלי המניות.

דירקטוריון מסורתי יכלול בדרך כלל אנשי מקצוע מתחומי המשפט, הפיננסים ומנהל עסקים שיתרגמו את השפות המשפטיות החשבונאיות והעסקיות לכדי ידע שישמש את כלל חברי הדירקטוריון בקבלת החלטותיהם.

לאורך השנים, ידע טכנולוגי היה בבחינת ערך מוסף בשיקולי בחירת חבר דירקטוריון ולעיתים רחוקות הוגדר כדרישה בסיסית לאיוש משרה בדירקטוריון.

טכנולוגיות חדשות, משבשות חדשות לבקרים מודלים עסקיים מסורתיים וארגונים רבים נדרשים להתמודד עם עידן חדש בו הכח עובר להמונים ,ראו דוגמת GetTaxi ו Uber שמשבשים את מודל התחבורה הציבורית או AirBnb שמשבשת את מודל המלונאות ומה בדבר Amazon שמספקת רמת שירות גבוהה ויעילות מדהימה על בסיס טכנולוגיה מתקדמת? וכמובן Tesla המפתחת מכונית חשמלית אוטונומית שקוראת תיגר על תעשיית הרכב המסורתית מבוססת דלק מאובנים.
קרא עוד


 שלמה המלך 37-39 קרית אונו, מגדל המשרדים קומה 7
 03-7363146