אפריל 2018

שפה חדשה - דירקטור בעל מיומנות טכנולוגית

אלון בסיס, חבר דירקטוריון בארגון Rainbow Currency Foundation
ומנהל תשתיות בסוכנות הביטוח מדנס




















מבנה הדירקטוריון הנו אחד הנושאים הקרובים ביותר ללבם של משקיעים ובעלי עניין בארגון היות ותפקידו העיקרי הוא להתוות את מדיניות הארגון ולפקח על התנהלותו לטובת בעלי המניות.
דירקטוריון מסורתי יכלול בדרך כלל אנשי מקצוע מתחומי המשפט, הפיננסים ומנהל עסקים שיתרגמו את השפות המשפטיות החשבונאיות והעסקיות לכדי ידע שישמש את כלל חברי הדירקטוריון בקבלת החלטותיהם.
לאורך השנים, ידע טכנולוגי היה בבחינת ערך מוסף בשיקולי בחירת חבר דירקטוריון ולעיתים רחוקות הוגדר כדרישה בסיסית לאיוש משרה בדירקטוריון.
טכנולוגיות חדשות, משבשות חדשות לבקרים מודלים עסקיים מסורתיים וארגונים רבים נדרשים להתמודד עם עידן חדש בו הכח עובר להמונים ,ראו דוגמת GetTaxi ו Uber שמשבשים את מודל התחבורה הציבורית או AirBnb שמשבשת את מודל המלונאות ומה בדבר Amazon שמספקת רמת שירות גבוהה ויעילות מדהימה על בסיס טכנולוגיה מתקדמת? וכמובן Tesla המפתחת מכונית חשמלית אוטונומית שקוראת תיגר על תעשיית הרכב המסורתית מבוססת דלק מאובנים.
הטכנולוגיה מהווה כיום את התשתית המוציאה לפועל את הפעילות האסטרטגית בארגון וטיבה קובע את כושר התחרות של הארגון ופוטנציאל הצלחת הארגון או כישלונו.
ההתפתחות הטכנולוגית המתמדת בדורנו מציבה בפני חברי הדירקטוריון אתגר חדש, שפה חדשה אשר אינה בתחומו הטבעי של הדירקטוריון שפה טכנולוגית, מגוונת, מתקדמת ומשתנה בתדירות גבוהה.
האם התשתית הטכנולוגית תואמת את הצרכים העסקיים של הארגון? מהי התכנית הרב שנתית להשקעה בטכנולוגיה של הארגון? מהי זמינות המערכות הקריטיות לארגון? האם רמת השירות של התשתית הטכנולוגית מספקת? מהי התכנית האסטרטגית להתמודדות עם כשל טכנולוגי? ומה בדבר איומי הסייבר השונים עימם צריך הארגון להתמודד?
אילו דוגמאות מעטות לשאלות שגרתיות העולות על סדר יומו של הדירקטוריון, אך כיצד יתמודד דירקטוריון מסורתי עם התשובות והמידע שיקבל?
אין בידיו הכלים המתאימים לתרגום השפה החדשה ולרוב יסתמך על דעת סמנכ"ל הטכנולוגיה או סמנכ"ל מערכות המידע בארגון ויבקש חוות דעת של יועצים חיצוניים הרואים חלק מן התמונה.
בפן הפיננסי, סעיף ההוצאה ואו ההשקעה בנושא תשתיות או טכנולוגיה מהווה חלק ניכר מתקציב הארגון ומורכבותו מקשה אפילו על מנכ"ל הארגון להבין לעומק האם הצורך בהשקעה בטכנולוגיה נדרש לארגון או מיותר.
על בסיס האמור לעיל, סביר שהדירקטוריון יקבל החלטות אינטואיטיביות במקרה הטוב וישמש חותמת גומי במקרה הרע.
מכאן עולה הצורך בחבר דירקטוריון בעל מיומנות טכנולוגית שיידע לתרגם את המונחים המקצועיים בתחומו לידע שיהיה פשוט, ברור ונגיש לטובת שאר חברי הדירקטוריון וחשוב מכך לטובת המשקיעים ובעלי העניין בארגון אותם מייצג הדירקטוריון.
דירקטוריון מגוון מהותו בבחינת השלם גדול מסך חלקיו והגיע העת לשבש במובן הטוב את מבנה הדירקטוריון המסורתי ולהכינו להתמודדות עם מחר לא ידוע.
לחזרה לניוזלטר לחצו כאן
Phone
שלמה המלך 37-39 קרית אונו
Phone
03-7363146