מאי 2015
 

האם תניית פטור בהסדר נושים משחררת את הדירקטורים מאחריות?

פרופ' עו"ד יוסף גרוס, יו"ר איגוד הדירקטורים

לאחרונה דן ביהמ"ש העליון בהגשת תביעה נגזרת נגד הדירקטורים בחברת אפריקה ישראל להשקעות. בגין רכישת קרקע באוקראינה במחיר של 22 מיליון דולר, בעוד שהעלות למוכר שנה קודם היתה 1.50 מיליון דולר. בכך קבע ביהמ"ש כי הדירקטורים התרשלו כאשר לא בדקו את העסקה בצורה יסודית ובפועל העסקה אושרה ללא ידיעתם. ביהמ"ש הפך את החלטת ביהמ"ש המחוזי ומחק את אישור התביעה הנגזרת נגד הדירקטורים בגין רשלנות וזאת לאור קיומה של תניית פטור בהסדר הנושים, הסדר אשר קיבל את אישור ביהמ"ש. יחד עם זאת הותיר ביהמ"ש העליון את אישור התביעה הנגזרת נגד בעל השליטה לב לבייב בשל טענת תרמית והפרת אמונים וקבע כי לא ניתן ליתן פטור מתביעה נגזרת כאשר העילה היא תרמית והפרת אמונים שלא בתום לב. 





 


ניתוח תגמול בכירים בחברות מדד תל אביב 100

רו"ח קרן קיבוביץ, שותפה, מחלקת תגמול - Consulting Group BDO

תקציר כללי:
מחלקת תגמול ב BDO Consulting Group ערכה סקר על חבילות התגמול אשר הוענקו בשנים 2008-2014 למקבלי התגמולים הגבוהים ביותר בחברות ציבוריות השייכות למדד ת"א- 100. לאור ממצאי הסקר, מסתמן כי אנו נמצאים בעידן חדש, העידן שאחרי המחאה החברתית, שינויי החקיקה וההתערבות הרגולטורית והפיקוחית על היבטיה השונים. כל אלה השפיעו על רמות השכר במשק.
להלן המסקנות הבולטות של הסקר:

  1. על אף העלייה שחלה במדד תל אביב 100 במהלך שנת 2014 , חלה ירידה בסך תגמול הבכירים בחברות הנכללות במדד זה ובשכר הממוצע לבכיר. שכר הבכירים המצרפי הממוצע ירד במהלך שנת 2014 לכ – 1.12 מיליארד ₪, ירידה של כ - 4% ביחס לשנת 2013. 








 

הסדר כובל בהתמחרות מול מפרק או כונס נכסים
עו"ד תומר רייף, שותף ומנהל מחלקת הליטיגציה בזיסמן אהרוני גייר 

התמחרות בין צדדים במטרה לרכוש נכסים הינה הליך נפוץ המתרחש בימינו על בסיס יום-יומי, בין כשמדובר ברכישת נכסי חברה בפירוק בהיקף של מיליונים רבים של שקלים, ובין שכמדובר ברכישת נכסים המשמים לצרכים פרטיים (לדוגמא, רכישת דירת מגורים מאת כונס נכסים) המוצעים למכירה בדרך זו, לעיתים אף מיטלטלין בשווי אלפי שקלים בודדים.
מטרת הליך ההתמחרות הינה לרכז מספר מציעים המעוניינים בנכס המוצע למכירה, על מנת שהללו יתחרו ביניהם במסגרת ההתמחרות על ידי הגשת הצעות משופרות וגבוהות האחת מן השנייה, אשר בסופו של יום ישיאו עד כמה שניתן את מחיר הרכישה של הנכס המוצע.







 
דף קשר

אנו גאים להשיק את דף הקשר של איגוד הדירקטורים.

דף הקשר הינו שלכם ובשבילכם!


 






 
חברים כותבים 
חדש במידעון איגוד הדירקטורים בישראל!

מדור "חברים כותבים".

במסגרת המדור, תינתן האפשרות לחברי האיגוד לפרסם כתבות מקצועיות.


 

כניסה לאתר

mail

office@idu.org.il

03-7363146