Alternate Text

דצמבר 2017


Alternate Text

איגוד הדירקטורים 2020 – פעילויות ואתגרים
מיכל מור, מנכ"לית משותפת באיגוד הדירקטורים

במהלך השנה, איגוד הדירקטורים קיים ומקיים השתלמויות בנושאים שונים, כך שלמעלה מ 28 אירועים שונים וכ- 7 תכניות מנטורינג חדשות כבר יצאו לדרך בשנת 2017.

כעת ההזדמנות להודות לשותפינו לדרך על הרצאות מרתקות ומועילות. תודה לאיגודים אתם שיתפנו פעולה השנה ביניהם איגוד מבקרי הפנים, איגוד החברות הציבוריות, להב- לשכת ארגוני העצמאיים והעסקיים בישראל וגופים נוספים. כמו כן, אנו מודים לפירמות עו"ד המובילות, לפירמות רו"ח, לחברת מנורה, לחברת מדנס, יחידת יהלום, מרכז שקלא וטריא לניהול משא ומתן שאירחו, העשירו וחשפו אותנו לידע נוסף ורלוונטי לתפקידו של הדירקטור בעולם התאגידי והעסקי.
כאן גם המקום להודות לכל אחת ואחד מכם על עבודתכם ועל החשיבות שאתם רואים בהתמקצעות כמפתח להצלחה בעבודת הדירקטוריון.

לצד ההתמקצעות שמנו לנו באיגוד הדירקטורים את נושא האחריות החברתית כנר לרגלנו וכחלק מהנושאים הרלוונטיים הראויים לעסוק בהם במסגרת ההתנהלות העסקית בהם מטפלת החברה.
חברות בעולם ובישראל אימצו אסטרטגיה של אחריות חברתית בעסקים ודיווח על אחריות זו כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית שלהן.
 
קרא עוד

Alternate Text

Alternate Text

משא ומתן – ניהול והתנהלות במציאות מאתגרת
מיכאל צור, מיסד ומקים התכנית שקלא וטריא

אתם אולי לא שמים לב לזה, אבל כולנו משתמשים במיומנות המשא ומתן כמעט בכל דבר שאנחנו עושים בחיים. אנחנו מנהלים משא ומתן כאשר אנחנו נכנסים למשרד כדי להגיש הצעה או לבקש העלאה; כאשר אנחנו נפגשים עם בעל מקצוע ומנסים לדבר איתו/ה על המחיר; כאשר אנחנו יושבים עם בני הזוג שלנו כדי לדבר על העתיד המשותף; כאשר אנחנו מסבירים לילדים שלנו מה מותר ומה אסור להם; ואפילו, באופן מסוים, כאשר אנחנו מנסים להשתלב בכביש בצורה חלקה בלי שאף אחד יתעצבן קל וחומר כשאנו משמשים כדירקטורים כאמונים ובעלי השפעה על הכיוון של החברה או הארגון.

"משא ומתן זה מקצוע רציני", מדגיש צור. "כל סוג של תקשורת היום היא משא ומתן. כל ניסיון לשכנע או להשפיע – זה משא ומתן". כיום אפשר להיחשף אך לא ניתן ללמוד בצורה מעמיקה משא ומתן בקורס אקראי באוניברסיטה, הוא מסביר. "מדובר בפרופסיה, באחת המיומנות הכי חשובות של כל אחד ואחת מאתנו". אז איך מנהלים משא ומתן נכון? מהם הכללים שצריך לזכור בשביל לעלות את הסיכויים שלנו לקבל מה שאנחנו רוצים, עוד יותר כשמדובר במצבים של אחריות גדולה כשל דירקטור?

 
קרא עוד


Alternate Text

האם הביטקויין מהווה "בועה"

אריה עמית – יועץ אסטרטגי ניהולי I-am IT

מאז התפרסם לראשונה בשנת 2009 כתוכנת קוד פתוח, ביטקויין הפך במהירות לאחד ה cryptocurrencies הבולטים ביותר בעולם ובמערכות התשלום. המטבע הדיגיטלי הוא כל כך משתלם כי הוא מעוצב באופן מבוזר שאינו מצריך גישה לבנק מרכזי או כל צורה דומה של ניהול ביורוקרטי.

במקום זאת, הוא עובד על בסיס peer-to-peer, וניתן לעשות בעזרתו עסקאות עם משתמשים אחרים ישירות מבלי לדאוג לתהליכים ביורוקרטיים. כאשר מבצעים עסקה עם המטבע, היא נרשמת "בספר ראשי " ציבורי ומבוזר – הלא הוא ה בלוקצ'יין.
אנשים נהרו למטבע במשך השנים מאז, ועל פי מחקר של אוניברסיטת קיימברידג', בין 2.9 מיליון ל 5.8 מיליון משתמשים ב cryptocurrency. על אף התנודות האחרונות, בסך הכל נראה כי הערך של ביטקויין גדל במידה ניכרת במהלך התקופה האחרונה, דבר המצביע על כך שהוא עובר את תור הזהב.

למעשה, המטבע הגיע לערך של $ 17,000 ב 8 דצמבר 2017. יחד עם זאת, בעוד צמיחה המטבע היא חסרת תקדים, ישנם רבים הסבורים כי זו רק "בועה" וכי המטבע צפוי בקרוב לרדת. ביטקויין קבל מכה כאשר פלטפורמת המשחקים Steam הפסיקה לקבל תשלומים בביטקויין, למשל. מה המשמעות לכך בעולם העסקים?
קרא עוד


 שלמה המלך 37-39 קרית אונו, מגדל המשרדים קומה 7
 03-7363146