דצמבר 2015
 


שנת 2015 הגיעה לסיומה, וזו הזדמנות נהדרת לעשות סיכום קצר
מאת: שלי זיכלינסקי, רו"ח, מנכ"ל איגוד הדירקטורים 

 
בסיום השנה האזרחית ולקראת השנה האזרחית הבאה עלינו לטובה אני שמחה לסכם את שנת הפעילות החולפת ולאחל שנה של צמיחה, שנה של התחדשות ושל למידה.
בשנה החולפת צמח האיגוד, הכפיל את מספר החברים בו והרחיב את פעילותו בתחומים שונים.
בנוסף להשתלמויות השוטפות שמקיים האיגוד פעמיים בחודש, השקנו את מועדון הדח"צים בשיתוף עם הקתדרה לממשל תאגידי של אוניברסיטת בר אילן במסגרתו קיימנו השתלמויות ייעודיות לדח"צים מידי רבעון. המועדון מאפשר לדח"צים להתעדכן, לקבל הכשרות ולהשמיע קולם.
בין הנושאים בהם דנו במועדון הדח"צים :

 

 




 



 

עשרת הדיברות לדירקטור ונושא משרה בהערכות שווי
או
כך תתגונן מסיכוני הערכות שווי

 
תופעת התביעות כנגד דירקטורים בחברות ציבוריות, הופכת לעניין שבשגרה בישראל; איך יוכל הדירקטור להקטין חשיפה לסיכוני הערכות שווי? ואיך למזער סיכונים במהירות ובקלות?
מאת: רו"ח אלי אל-על, ASA
בפרוש הישורת האחרונה של שנת 2015, ולקראת תחילת ההכנות לדוחות הכספיים השנתיים של החברות, על הדירקטור להיות מודע לתופעת התביעות כנגד דירקטורים ונושאי משרה בחברות ציבוריות, אשר בדומה לנעשה בארה"ב, הופכת לעניין שבשגרה בישראל.
 




 

דירקטוריונים מסורתיים בסביבה מיחשובית מתקדמת
מאת: נעה שני, יועצת בכירה, בחברת שטראוס אסטרטגיה

בעידן בו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר - למעלה מ 13,000 יישומי אייפון חדשים מותקנים בכל 60 שניות, מודלים עסקים מסורתיים נעלמים ומשתנים, הסביבה בה פועל הארגון ודרישות הלקוחות משתנים לבלי הכר – נדרשת גמישות וחדשנות לשילוב תהליכים ומערכות מחשב לתמיכה בפעילותו השוטפת של הארגון, לצורך זיהוי הזדמנויות עסקיות, התמודדות עם סיכונים ועם דרישות הסביבה והלקוחות השונים. 
מערך (IT (Information Technology, או בעברית: טכנולוגיות מידע פעיל, מעודכן, מבוקר ומנוהל עשוי לצמצם סיכונים ולתמוך בהגדלת פעילות הארגון. חוסר במערך יעיל, חדשני, גמיש ומבוקר עשוי להביא לפגיעה קשה בארגון, עד לסכנת קיום, כדוגמת מקרי אנרון (בעיית בקרה), וקודאק (בעיית אסטרטגיה) המצערים.


דף קשר

דף הקשר שלנו עלה לאתר האיגוד!

דף הקשר הינו שלכם ובשבילכם!







 

כניסה לאתר

mail

office@idu.org.il

03-7363146