אוגוסט 2015
 


חברים יקרים
ברכת שנה טובה לכם ולמשפחתכם ולחברות בהן אתם מכהנים.
הרבו בהענקת הידע והיו ערים להתפתחויות הרבות בפסיקה בכל הקשור לממשל תאגידי תקין ולכללי הזהירות המתחדשים.

האם דרושה התערבות נוספת במינוי הדח"צ? 

פרופ' עו"ד יוסף גרוס, יו"ר איגוד הדירקטורים


שוב מועלית הצעת חוק פרטית המבקשת להפעיל התערבות חיצונית במינוי דחצי"ם בחברות ציבוריות וההצעה שהוגשה בימים אלו קיצונית ומרחיקה לכת מקודמותיה. שר האוצר ימנה ועדה בת שלושה חברים, שופט בדימוס (יו"ר) ושני נציגי אקדמיה בעלי מומחיות חשבונאית ופיננסית, אשר תקים מאגר מועמדים  לשמש דחצי"ם בחברות ציבוריות.




 






אופציות לדירקטורים, האומנם?
מתי תתאפשר הענקה כאמור?

רו"ח רגינה אונגר, רו"ח ניר זיכלינסקי(*)

 
בחלק מהחברות הציבוריות מתוגמלים הדירקטורים גם באופציות ומניות בנוסף לשכרם הרגיל. נושא זה אינו נפוץ בשל התנגדות הגופים המוסדיים והמלצת אנטרופי להצביע נגד תגמול כאמור עד כה מחמת החשש לפגיעה ברף הזהירות שלהם ובאובייקטיביות שלהם בעת קבלות החלטות מכריעות.
לדעתנו, וכמקובל בחברות הנסחרות בחו"ל ובהתייחסותה החדשה של אנטרופי , היתרונות ביצירת הלימות אינטרסים בין הדירקטור לכלל בעלי מניות החברה בראיית ביצועי החברה והצורך בגיוס דירקטורים איכותיים עולה על הסיכון כי תיפגע חובת הזהירות של הדירקטורים המכהנים ויתרה מכך – הלימת אינטרסים עשויה לתרום לייעול יכולת הפיקוח של הדירקטור על ההנהלה. 


 








 

 

דירקטורים ראויים, חומת המגן של התאגיד.

רו"ח מנחם רהב
סגן נשיא לשכת רואי חשבון בישראל

 
פסק דין שניתן, לאחרונה, על ידי השופטת רונן בביהמ"ש המחוזי בתל אביב קובע סייג לפסיקה הנוהגת בתחום אחריות דירקטורים, לפיה החלטה מושכלת שמקבל דירקטוריון, תוך הפעלת שיקול דעת, בתום לב וללא ניגוד עניינים, תקנה לו מעין הגנה כנגד תביעה, גם אם יתברר מאוחר יותר כי ההחלטה היתה שגויה.
הסייג שקובע בית המשפט הוא שמבחן שיקול הדעת הנ"ל, חל במקום בו התקבלה החלטה, אך הוא אינו יכול לחול אם הדירקטוריון לא דן בנושא ולא החליט בו.
מקום בו לא הועמד בפני הדירקטורים מלוא המידע הנדרש, וכלל לא התקבלה החלטה באופן פוזיטיבי, לא מתגבשים התנאים להיעדר שיקול הדעת העסקי.

 







 
דף קשר

דף הקשר שלנו עלה לאתר האיגוד!

דף הקשר הינו שלכם ובשבילכם!







 
מדור "חברים כותבים "
 
המדריך למשכנתא

רמי טוטאי, כלכלן

 
מבוא
ההחלטה לקחת משכנתא אינה פשוטה. היא אמורה להגשים חלום של רכישת נכס מגורים.
המממנים, דהיינו בנקים, חברות ביטוח אינם נטולי אינטרסים - שיקולי הרווח שלהם בראש סדרי העדיפויות.

משכנתא היא התחייבות מאד משמעותית שמשפיעה לאורך הזמן על מהלך חיינו. בתכנונה נדרשות בחינות מקיפות שאמורות לקבוע את גובהו של ההחזר החודשי הרצוי, את המסלולים העדיפים, את התקופות הרצויות, לוח סילוקין המתאים ואת עניין הסילוק המוקדם.

מדריך זה נותן את המידע הרלוונטי בנושא נטילת משכנתא חדשה ומיחזור משכנתא  קיימת. המדריך מיועד לאנשים אשר אינם יודעים דבר במונח משכנתא (וגם לאלו בעלי ידע בסיסי) - והוא מלווה את הקורא צעד אחר צעד. המידע המקצועי ניתן באופן מלא ובחינם- ללא כחל וסרק.

מאמר זה אינו מהווה המלצה לנטילת משכנתא




כניסה לאתר

mail

office@idu.org.il

03-7363146