Alternate Text

אוקטובר 2020


Doing Business in the UAE: Opportunities and Prospects

רשמים מהשתלמות משותפת  שנערכה ב- 21.10.20, בשיתוף משרד עזרא יהודה-רוזנבלום ושות' מקבוצת קרסטון ישראל, משרד עוה"ד קריספין, רובינשטיין בלייכר ושות' וארגון הדירקטורים הBDI-GCC

אנו מבקשים להודות למאות המשתתפים שלקחו חלק בכנס עושים עסקים איחוד האמירויות – אתגרים והזדמנויות שנערך ב- 21.10.20, בשיתוף משרד עזרא יהודה-רוזנבלום ושות' מקבוצת קרסטון ישראל ומשרד עוה"ד קריספין, רובינשטיין בלייכר ושות'. הכנס המקוון, באמצעות הזום נערך בהשתתפות דירקטורים, מנהלים, אנשי עסקים ובכירים מישראל, איחוד האמירויות ומדינות נוספות במפרץ הפרסי. מבין 400 נרשמים לכנס כמחציתם מאיחוד האמירויות.
הכנס עסק באתגרים ובהזדמנויות עמם מתמודדים אנשי עסקים, מנהלים ובכירים בקידום עסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות. הנושאים שנדונו בכנס כללו היבטי ממשל התאגידי, סוגיות חשבונאיות ומנהליות הנוגעות לפתיחת חברות באמירויות והיבטים משפטיים הנוגעים לסוגיות בעלות, הורשה, והיבטים הנוגעים לשריעה.
במסגרת הכנס הציג Sudhir Kumar מKreston Menon את האתגרים והחלופות השונות להקמת חברות ורישומן, היבטי מיסוי והרגולציות המחייבות, בסיום דבריו הזמין את המשתתפים לאקספו 2021 באוקטובר שנה הבאה.
קרא עוד




מעורבות הדירקטוריון בצמצום סיכוני סייבר – הלכה למעשה


אור שלום, 
מומחה לאבטחה וסייבר ויועץ למשרדיי ממשלה, תעשיות ביטחוניות, עסקים פרטיים וארגונים במשק


ההתקפות בחודשים האחרונים על חברות גדולות כדוגמת גרמין, ממחישות את גודל הפגיעה בפעילות העסקית והצורך לבחון את אופן הטיפול בהגנה בסייבר בארגון בתיעדוף משימות הארגון על סדר היום. באופן טבעי, חברי הדירקטוריון האמונים בין היתר על קביעת מדיניות ואסטרטגיה ארגונית עסוקים בחלוקת קשב ומשאבים לפעילויות ופרוייקטי ליבה ארגוניים שהקו המנחה הוא הגדלת הרווחים ועמידה ביעדים ארגוניים מוגדרים. מן הסתם משאבים אלו כוללים צורך בתקציבים גבוהים לפעילות שיווק, פיתוח, גיוס וכד באופן שעלול להסיט מנושאי ליבה לא פחות חשובים כדוגמת הגנה בסייבר. לעיתים אף מטרידה אותנו העובדה כי השקעות באבטחה בכלל ובאבטחת סייבר בפרט תעלה לא מעט כסף ותצריך משאבים נוספים של זמן וידע בתוספת משאבים נוספים ולכן התיעדוף מוסט, ממילא להשקעות אחרות, כאלו, שקל לאמוד את ההחזרים שלהם (בדילמת השקעת כספים בין שיווק לאבטחה כנראה שתקציב השיווק יהא גבוה יותר). עם זאת, ראייה נכונה של חברי הדירקטוריון תוכל לתרום משמעותית בבניית תהליכים רוחביים נכונים ומיצוב נושאי סייבר על סדר באופן שיצמצם באופן ניכר את סיכוני הסייבר ומשטחיי התקיפה. מעורבות זו, תבטיח בהכרח את העמידה ביעדיי הארגון ומניעת פגיעה ברווחים.

בינואר 2020 חוותה חברת easyjet התקפת סייבר מתוחכמת בה נגנבו פרטיהם של תשעה מיליון לקוחות החברה.התקפה זו הובילה גם להאשמות חמורות, ע"י הרשויות והלקוחות, לרשלנות הגנה על המידע ופגיעה בפרטיות. בתוך כך היא עומדת לחקירת  הרגולטור הבריטי לענייני אבטחת מידע (ה- (ICO בגין רשלנות. צפי הקנס שיוטל עלייה צפוי להיות בסדר גודל של כ- 256 מיליון פאונד בעוד הרווח השנתי הוא רק 6.4 מיליון פאונד (ובשנת 2020 נכנסים לא מעט הפסדים ישירים ממשבר הקורונה). האירוע זה, ממחיש היטב את נושא החבות המשפטית, בחינת הרגולציה בהיבטי סייבר, אחריות כוללת של הדירקטוריון להגנת מערכות המחשוב, ונקיטת תשומות להגנה על פרטיי הלקוחות. 
 
קרא עוד


קבלת החלטות וניהול חברה בסביבת אי וודאות מוגברת (משבר) 
לאור חוק חדלות פירעון החדש


רו"ח אשר שקלר, שותף מנהל וריאנס-אסכולה 
ד"ר ועו"ד איל בן זקן, גולדברט גינדס יריב - עורכי דין 

שנת 2020 מזמנת לדירקטורים ולמנהלים שני אתגרים יוצאי דופן הקשורים אחד בשני. האתגר הראשון ברור וידוע לכל והוא האתגר הניהולי בתקופת מגפת הקורונה (Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic). מגפה שגורמת למיתון כלכלי כבד (קרן המטבע הבינלאומית הגדירה את המיתון הנוכחי The Great Lockdown), ושתהיה לה השפעה מרחיקת לכת על תאגידים ועסקים רבים.

האתגר השני, קשור בראשון אך הוא אינו במרכז תשומת הלב בעת הזו. מדובר באתגר משפטי המאלץ את הדירקטורים להתמודד עם אחריות חדשה שהוטלה עליהם בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח -2018 (להלן : "חוק חדלות פירעון"), שנכנס לתוקף בחודש ספטמבר 2019.

חוק זה מטיל (בסעיף 288) אחריות חדשה על מנכ"ל החברה ועל חברי הדירקטוריון. אחריות זו קובעת שמנכ"ל וחברי דירקטוריון, שידעו או שהיה עליהם לדעת, כי תאגיד נמצא בחדלות פירעון ולא נקטו אמצעים סבירים לצמצום היקפה, יישאו באחריות אישית כלפי התאגיד לנזקים שנגרמו לנושיו בשל מחדלם.
קרא עוד