אוקטובר 2020

Doing Business in the UAE: Opportunities and Prospects

רשמים מהשתלמות משותפת שנערכה ב- 21.10.20, בשיתוף משרד עזרא יהודה-רוזנבלום ושות' מקבוצת קרסטון ישראל, משרד עוה"ד קריספין, רובינשטיין בלייכר ושות' וארגון הדירקטורים הBDI-GCC



















אנו מבקשים להודות למאות המשתתפים שלקחו חלק בכנס עושים עסקים איחוד האמירויות – אתגרים והזדמנויות שנערך ב- 21.10.20, בשיתוף משרד עזרא יהודה-רוזנבלום ושות' מקבוצת קרסטון ישראל ומשרד עוה"ד קריספין, רובינשטיין בלייכר ושות'. הכנס המקוון, באמצעות הזום נערך בהשתתפות דירקטורים, מנהלים, אנשי עסקים ובכירים מישראל, איחוד האמירויות ומדינות נוספות במפרץ הפרסי. מבין 400 נרשמים לכנס כמחציתם מאיחוד האמירויות.
הכנס עסק באתגרים ובהזדמנויות עמם מתמודדים אנשי עסקים, מנהלים ובכירים בקידום עסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות. הנושאים שנדונו בכנס כללו היבטי ממשל התאגידי, סוגיות חשבונאיות ומנהליות הנוגעות לפתיחת חברות באמירויות והיבטים משפטיים הנוגעים לסוגיות בעלות, הורשה, והיבטים הנוגעים לשריעה.

במסגרת הכנס הציג Sudhir Kumar מKreston Menon את האתגרים והחלופות השונות להקמת חברות ורישומן, היבטי מיסוי והרגולציות המחייבות, בסיום דבריו הזמין את המשתתפים לאקספו 2021 באוקטובר שנה הבאה.
Jan Bladen מ GCC BDI (ארגון הדירקטורים באיחוד האמירויות) הציג את האתגרים העומדים בפני הדירקטורים בחברות, חשיבות הדירקטוריון בהובלה ופיקוח בזירה, הציג בצורה גרפית מרשימה את חלוקת התפקידים בין היו"ר והמנכ"ל וציין את חשיבות ההקפדה על חלוקת תפקידים זו.

ד"ר גיתית גור גרשגורן, יו"ר מועדון יושבי הראש באיגוד הדירקטורים הדגישה את החשיבות לכך ששיתופי הפעולה והיוזמות המשותפות יאמצו סטנדרטים גבוהים של כללי ממשל תאגידי, ואתיקה עסקית, וזאת כדי להבטיח את הצלחת המיזמים וכדי לרתום אליהם שותפים בינ"ל חשובים.

במסגרת השיח בפאנל בניצוחו של דורון רוזנבלום דנו המשתתפים בדרכים הנכונות לקדם עסקאות באיחוד האמירויות, בפאנל הודגש כי חובה להיעזר בנציג נאמן ולא לבצע את העסקאות בשלט רחוק. התהליך צריך להיות כזה כך שלמעשה, על מנת שלא יהיו כשלים על המשקיע, לשאול את השאלות הנכונות , להתייעץ, להקפיד על משטר תאגידי הולם.

בפתיחת הכנס ברך רו"ח ניר זיכלינסקי את משתתפי הכנס ואיחל להפריה הדדית בין החברים באיגודים השונים, פרופ' אהוד מניפז יו"ר הוועדה הבינלאומית ציין, כי האיגוד בתהליכים מתקדמים לארגון משלחת מצומצמת לאמירויות בתחילת שנת 2021. בדבריו הדגיש פרופ׳ מניפז את ההתאמה של האקוסיסטם לעסקים ואת ההתאמה של המדדים האקונומטריים בין ישראל ואיחוד האמירויות. התאמה זו מבססת מדעית את הפוטנציאל המשמעותי בשת"פ בין ישראל ל GCC.

מר אילן פלטו מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות פתח את דלתו בפני משקיעים ממדינות המפרץ והציע יעוץ ואוזן קשבת ככל שידרש.

עו"ד נגה רובינשטיין ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלייכר הציגה את השוני וההבדלים בין מערכות המשפט, בנוסף סקרה עו"ד רובינשטיין את מערך ההשקעות הזרות הישירות Foreign Direct Investments, הוצגו הדרישות והמגבלות בישראל ובאמירויות ואופן מומלץ לביצוען.

עו"ד Cynthia Trench הרצתה על הגנה על נכסים וכן על תכנון עזבונות לאור היבטי כללי השריעה והחקיקה האזרחית באמירויות בין ההמלצות נכללו המלצות לגבי רישום צוואות במרשמים הרלבנטיים והוצגו כללי הירושה לפי השריעה. לאור הרצאה חשובה זו ציין מר דורון רוזנבלום כי יש ללוות רכישת נכסים באמירויות ביעוץ משפטי מתאים כדי להגן על העיסקה גם בראיה ארוכת טווח.

מר Abdulqader Obeid Ali נשיא לשכת המבקרים הפנימיים באמירויות, ציין במצגתו על דרישות ממשל תאגידי הנוגעות לביקורת פנימית וניהול סיכונים, בהרצאתו הרחיב גם על הבורסות באמירויות וההבדלים ביניהן.
לצד התכנים המקצועיים, הועברה הרצאה מרתקת הנוגעת להתנהלות עסקית באיחוד האמירויות, ההרצאה הועברה על ידי דובר רשות האכיפה במשרד המשפטים מר עימאד שחידם שענה על שאלות רבות שהעלו המשתתפים.

לצפייה במצגות ההרצאות שהועברו מוזמנ/ת להיכנס לזירה המקצועית עם שם משתמש וסיסמא. לכניסה לזירה המקצועית לחצ/י כאן.

לצפיה במפגש הכנס באמצעות facebook live לחצו כאן





Phone
שלמה המלך 37-39 קרית אונו
Phone
03-7363146