Alternate Text

פברואר 2018


Alternate Text

רשמים מהכנס השנתי לעדכון דירקטורים

השנה, נערך הכנס השנתי לעדכון דירקטורים בפעם השלישית.

גם השנה, כמו שנים קודמות, קיבלו משתתפי הכנס תעודת "דירקטור מעודכן" וקיבלו את העדכונים הרלוונטיים לדירקטורים במישור המשפטי, החשבונאי והעדכונים הרלוונטיים מהרשות לניירות ערך:

עו"ד עמיר עסלי ממשרד עו"ד ש.הורוביץ דיבר על חידושי פסיקה ומגמות, רו"ח גיא פרמינגר ממשרד רו"ח PwC דיבר על משולש הכוחות בחברה, מר אלעד בנבג'י, מנכ"ל אקסלנס נשואה שירותי בורסה בע"מ הציג היבט חדש בעולם ההשקעות המשלב קיימות ואחריות חברתית, וד"ר גתית גור גרשגורן מהרשות לניירות ערך הציגה את החידושים הרלוונטיים לתפקידו של הדירקטור בהיבט הרשות.

בהמשך, נערך פאנל מומחים סוער במיוחד בהנחייתה של גב' גלית חמי, עורכת כלכליסט ובהשתתפותם של: גל סטאל, יו"ר אנטרופי, רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל, ד"ר יעל אלמוג זכאי, שותפה בגיתם BBDO ויו"ר קפיטליזם קשוב בישראל, עו"ד ענת פילצר סומך, יועצת משפטית לאיגוד החברות הציבוריות, רו"ח רגינה אונגר, בעלת משרד לליווי פיננסי, מרצה ודירקטורית בחברות גדולות ושלמה מעוז, פרשן כלכלי.
 
קרא עוד


מדע בדיוני עם סיכויים לרווח
יוליה ויימן ודן שמילוביץ, טנדם קפיטל

בינה מלאכותית (artificial intelligence או AI) כבר הפכה לחלק מחיינו, גם אם רבים מאתנו לא מודעים לכך, ההערכה היא כי היקף המיזוגים והרכישות הקשורים בבינה מלאכותית הגיעו ל- 21 מיליארד דולר עד סוף נובמבר 2017, פי 26 מאשר ב- 2015.

הנהירה לתחום מורגשת בענף הטכנולוגיה בעולם, שכן גם ענקיות ההיי-טק וגם חברות סטארט-אפ רוצות להיות חלק מהחידוש שצפוי לשנות את העולם לא פחות מהמצאת האינטרנט.

אחת הסיבות להתפתחותה ונחישותם הגדולה של החברות בעולם הפיננסים ובשאר הסקטורים להטמיע טכנולוגיות אלו היא הגידול האקספוננציאלי בכמות המידע בעולם בשנים האחרונות.

זוהי כמות שהמוח האנושי כבר אינו יכול לעבד ולנתח ולכן נדרשים כלים מורכבים שידעו לעשות זאת.
נראה כי בעת קבלת החלטות והתווית מדיניות ע"י הדירקטוריון, יש לקחת בחשבון את כל ההתפתחויות בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות ע"מ להבטיח המשך צמיחה, רווחיות, יעילות ולא פחות חשוב – להישאר רלוונטי.

כשאבי המדע הבדיוני כפי שאנו מכירים כיום, אייזק אסימוב, פירט את שלושת חוקי הרובוטיקה לפני כ- 70 שנה, אף אחד מבני זמנו לא תיאר לעצמו שבעתיד הלא רחוק כל כך האנושות אכן תזדקק להם. היום, אנו נמצאים בפתחו של עידן הבינה המלאכותית, ויוצרי המכונות החכמות שמסוגלות ללמוד באופן עצמאי, יצטרכו לתכנת את חוקי הבטיחות הללו אל תוך תבונת-העל שבעתיד הקרוב תהיה חלק מכל תחום בחיינו. בימים אלו, אנו עדים ל"מרוץ חימוש" בנושא בינה מלאכותית, שמונע על ידי השקעות חסרות תקדים ושמתבסס על בסיס תאורטי הולך ומתרחב. מרבית ההתקדמות בנושא נרשמה בעשור האחרון, ועל פי התחזית, העשור הבא יהיה עידן המהפכה הטכנולוגית הגדולה ביותר בהיסטוריה של האדם. ואם גוגל, מייקרוסופט, אפל, פייסבוק, אי.בי.אם, טסלה וענקיות המחקר הטכנולוגי אחרות משקיעות בתחום זמן ומשאבים, ככל הנראה השמיים הם הגבול.

שלושת חוקי הרובוטיקה הם:
1. לא יפגע רובוט לרעה בבן אדם, ולא יניח, במחדל, שאדם ייפגע.
2. רובוט חייב לציית לפקודותיו של אדם, כל עוד אינן סותרות את החוק הראשון.
3. רובוט ידאג לשמור על קיומו ושלמותו, כל עוד הגנה זו אינה עומדת בסתירה לחוק הראשון או לחוק השני.
 
קרא עוד


Alternate Text

למה חשוב לדירקטור להכיר את משבשי השוק –market disruptors
עו"ד זאב ליכטנזון

"אבל זה לא שבור, אז למה לתקן? " שאלה שנשאלתי, מי יודע כמה פעמים, ע"י מנכ"לים, דירקטורים וכל שדרת הניהול הבכירה בפירמות. בתמיהה, בכעס, בלצון, בסקרנות, בהבנה.
הנה למה. ועוד איך למה.

הכלכלה החדשה, העידן הדיגיטלי, פועלים בשיטה מהפכנית, באופן עקרוני, משנים ומחדשים, באופן מעשי.
השאלות הבסיסיות, שכל יזם מתחיל אתן, כל מנכ"ל חייב לנהל על-פיהן וכל מנהיג מנחה לאורן, הן:
למה אני רוצה, או צריך, לצאת לדרך חדשה – why ?

עם איזו בעיה להתמודד, של מי הבעיה, מה החשיבות והמשקל שמייחסים לה בעלי הבעיה ולמה הפתרון השונה והחדש יביא ערך ממשי וחדש.

האם הפתרון החדש ישנה את העולם, את השוק, את דרכי ההתנהגות, התרבות והאופן בו נעשים עסקים? מי יעלם מהשוק ומי השחקנים החדשים?
קרא עוד


 שלמה המלך 37-39 קרית אונו, מגדל המשרדים קומה 7
 03-7363146