נובמבר 2017

רשמים ממפגש יו"ר דירקטוריון שהתקיים בשיתוף עם בנקאות פלטינום של בנק הפועלים
פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים

          


































בתאריך 23.11.2017 התקיים מפגש במסגרת מועדון יו"ר דירקטוריון של איגוד הדירקטורים בישראל בשיתוף עם בנקאות פלטינום של בנק הפועלים. המפגש עסק בכלכלה בישראל וכן בבחינה והסתכלות על השווקים הגלובלים לקראת שנת 2018.

במהלך המפגש, ציין פרופ' ליאו ליידרמן כי "על פי מה שניתן לחזות כיום, שנת 2018 צפויה להתחיל ברגל ימין בהיבט המאקרו כלכלי. אין כמעט מדינה בעולם שלא מאופיינית ע"י צמיחה נאה של התוצר הלאומי, גידול בתעסוקה, אבטלה בשיעור נמוך או יורד, ושיעור אינפלציה נמוך."
וכן אמר כי "ברקע להתפתחויות האלה קיימת רמת נזילות גבוהה בשווקים, עם ריביות נמוכות ביותר. על פי התחזית, גם אם ה- FED יעלה את הריבית בארה"ב מספר פעמים עד סוף 2018, רמת הריבית הריאלית תישאר נמוכה, והדבר יתמוך בפעילות הריאלית והפיננסית."

נושאים נוספים אשר הועלו במהלך המפגש, הם נושא הריבית, התוצר והיחס ביניהם. ביחס לדברים אלו, אמר פרופ' ליידרמן את הדברים הבאים: "ריבית נמוכה והמשך הצמיחה הם גורמים התומכים בהמשך האווירה החיובית בשוקי הנדל"ן, בארץ ובעולם.
במקביל, הריביות הנמוכות והצמיחה הנאה בתוצר ימשיכו לתמוך בשוקי המניות, כולל בשווקים המתעוררים, שחזרו להיות מוקד תשומת לב מרכזי עבור המשקיעים הגלובליים."

בסיום מפגש יו"ר הדירקטוריון חתם פרופ' ליידרמן בדבריו הבאים:  "במשק הישראלי צפויה ב- 2018 צמיחה בשיעור של מעט מעל ל- 3%, תוך המשך השמירה על שיעורי אבטלה ושיעורי אינפלציה נמוכים. השקל צפוי להמשיך לשמור על עוצמה במונחים ריאליים, כתוצאה מקיומו של עודף יצוא בחשבון השוטף של מאזן התשלומים וכתוצאה מהמשך ההשקעות של גורמים בחו"ל בארץ."

אנו מודים לפרופ' ליאו ליידרמן ויו"ר הדירקטוריון אשר לקחו חלק במפגש.
אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או חוות דעת. ט.ל.ח



Phone
מגדל המשרדים קניון קרית אונו, שלמה המלך 37 קרית אונו
Phone
03-7363146