שתף    שלח לחבר  

     יוני 2016
 

 




















רשמים מכנס דירקטורים, שנערך ע"י איגוד הדירקטורים בשיתוף עם פהאן קנה ניהול ובקרה בע"מ ופירמת עוה"ד ש. הורוביץ ושות', הבוקר 30.06.2016
 
הבוקר, 30.06.2016 נערך כנס של איגוד הדירקטורים בישראל בשיתוף עם פהאן קנה ניהול ובקרה בע"מ ופירמת עוה"ד ש. הורוביץ ושות'.

שמענו הרצאה מאת רו"ח שי מדינה שותף, מנהל מחלקת ביקורת חקירתית בפהאן קנה ניהול ובקרה בנושא של הונאות בדיווח כספי:
מסקר שנערך ע"י לשכת בוחני ההונאות העולמית ACFE  בתחילת שנת 2016 עולה כי 10% ממעשי ההונאות בעולם הינן הונאות בדווח הכספי. המוטיבציות לביצוע הונאות חשבונאיות עשויות להיות בין היתר, גיוס הון זול, עמידה ביעדים / בונוס מנהלים, מכירת פעילות כושלת ועוד.
מאחר וקיימת מורכבות גדולה באיתור הונאות חשבונאיות מומלץ בין היתר, לחזק את מערך הבקרה באמצעות: בחינת ביטולי עסקאות גדולות לאחר תאריך חתך, בחינת עסקאות פנימיות בין החברות בקבוצה, הכנת תכנית רב שנתית לצורך מניעת מעילות והונאות ושכזו תונח על שולחן הדירקטוריון.
תכנית מעיין זו מהווה חלק אינטגרלי מניהול הסיכונים בארגון המדגישה את מחויבות הארגון לנקוט בגישה אקטיבית לצורך מניעת הונאות ומעילות.

קיימנו סקר דירקטורים אונליין באמצעות אפליקציית קהוט בו נשאלו הדירקטורים שאלות שונות מתחומי עיסוקם.

המשכנו בהרצאה על אחריות דירקטורים בחלוקת דיבידנד - מגמות והמלצות פרקטיות מאת עו"ד אמיר עסלי, שותף, תחום שוק ההון במשרד עו"ד ש.הורוביץ ושות'. לדברי עו"ד עסלי דיבידנד אינה מילה גסה.
חלוקת דיבידנד הינה ציפייה לגיטימית ובסיסית של בעלי המניות, לרוב תהיה זו אינדיקציה חיובית לפעילות החברה.
למרות שדירקטוריון החברה דן בחלוקת הדיבידנד בהתאם לחוק לא פעם מוצאים את עצמם דירקטורים נתבעים בנושא.   עו"ד עסלי ממליץ מעבר לעמידה בהוראות החוק בעניין חלוקת דיבידנד, קבלת האישורים המתאימים וקיום הליך סדור ומתועד של קבלת ההחלטות , גם לקבל חוות דעת כלכלית שתבחן את עמידת החברה במבחן יכולת הפירעון גם בהתייחס ליכולת הפירעון הצפויה ביחס להתחייבויות מאוחרות יותר משנתיים.
את הכנס קינחנו - איך לא, בארוחת בוקר ובפאנל בנושא פיתוח עסקים בראי הדירקטוריון בהנחייתו של רו"ח ניר זיכלינסקי ובהשתתפותם של: רו"ח רגינה אונגר מבעלי מנטור לדירקטור ודירקטורית בחברות, רו"ח שחר פלורנץ מנהל הכספים של קבוצת שטראוס ודירקטור בחברות, יעקב זלינגר מנכ"ל והבעלים של חברת מובייל מקס טכנולוגיות ומיקי אדיב מנכ"ל חברת G4S ויו"ר "מעלה".                                 הנוכחים בפאנל סיכמו והסכימו כי על הדירקטורים להיות פעילים ואקטיביים בתפקידם וכי חלק מאסטרטגיות הדירקטוריון צריכה להיות גם בכיוון הערכי והאתי של החברה, המגובה ברגולציה עצמית.








כניסה לאתר mail office@idu.org.il 03-7363146