שתף    שלח לחבר  
       אפריל 2015
 


רשמים מכנס הדחצי"ם, ציטוטים ותמונות

ביום ג' האחרון, ה-28.04.2015 הושק מועדון הדחצי"ם בכנס הדחצי"ם הראשון.

כבוד שופט בית המשפט העליון, דר' יורם דנציגר, פתח את הכנס:
למרות התפתחות פסיקתית בעייתית בארה"ב,"כלל שיקול הדעת העסקי"- נקלט במשפט הישראלי, בפסיקה עקבית של בתי המשפט המחוזיים ואף במספר פסקי דין של בית המשפט העליון, ויש בו כדי לספק הגנה לדירקטורים כל עוד יבצעו את עבודתם במיומנות סבירה. להערכתי, הכיוון הוא של כמעט זניחה מוחלטת של  חיוב דירקטורים בגין הפרת חובת זהירות בלבד. לא תמצאו פסיקת בתי משפט בה חויבו דירקטורים אך בשל חובת הזהירות שלהם, החיוב יימצא במקרים שבהם הופרה גם חובת האמונים שלהם"  








­   טעות לעולם חוזרת שוב ושוב ....., האמנם?
 
רגינה אונגר , רו"ח 
לפני מספר חודשים פרסמנו אורי גרוסמן  ואנוכי מאמר שכותרתו טעות לעולם חוזרת ובו פרטנו את המקרה שהדהים את שוק ההון הישראלי בהיקפו בחברת א.דורי .
חברת דורי בנייה הדהימה את המשקיעים כשדיווחה על הפסדי ענק של   למעלה      מ- 445 מליוני ש"ח, לאור  סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה, לעומת אומדני הפרויקטים. כתוצאה מכך בוצע הליך בדיקות ואימות של נתונים על ידי הנהלת החברה, הוקמה ועדה מיוחדת של הדירקטוריון ואף מונה מפקח חיצוני על ידה. כבר אז ציינו כי סדר גודל כאמור של טעויות ( כמו דוגמאות אחרות בטלדור וריטליקס ) צריך , להערכתינו , להביא לחשיבה מחודשת באשר לדרכי איתור ומניעת טעויות על ידי נושאי המשרה בחברה.










חבילת הדיווח של העסק בעתות של אי יציבות פיננסית – עושים סדר באי הוודאות

קרן בר-חוה ורועי כץ
המשבר הפיננסי שפקד את השווקים בשנת 2008 ונותן את אותותיו עד ימינו אנו העלה לראש סדר היום הציבורי את סוגיית היציבות הפיננסית של חברות, כאשר הדגש ניתן לתאגידים מדווחים בהם הציבור מושקע במישרין ובעקיפין. שאלת תפקודו של העסק בעתות של אי יציבות פיננסית מעסיקה את כל הקשת המקצועית העוסקת במלאכה: כלכלנים ומערכי שווי, משפטנים, וכמובן, רואי החשבון המבקרים. זה מכבר התפרסמו המסקנות הסופיות של הוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל ("וועדת אנדורן") ששמה למטרה לעשות סדר בנושא בפן המשפטי. במאמר זה נבקש לשפוך אור על הספקטרום החשבונאי ולמקם על ציר הזמן חמישה שלבים נבדלים אשר מהווים רגולציה מחייבת בישראל המשתקפת בחבילת הדיווח של חברות ציבוריות.

 


כניסה לאתר mail office@idu.org.il 03-7363146