ניוזלטר לדירקטורים ובכירים
פברואר 2014


י


משולחנו של יו"ר האיגוד
עו"ד פרופסור יוסף גרוס

 
איגוד הדירקטורים בישראל הוקם במטרה לאגד במסגרתו דירקטורים ודירקטוריונים של החברות הציבוריות, חברות פרטיות גדולות, חברות ממשלתיות, חברות עירוניות וכן גופים מוסדיים גדולים במטרה לשפר את הכשרתם המקצועית, לערוך כנסים ודיונים בנושאים אקטואליים הקשורים לתפקידם וכן להשמיע את עמדתם בתיקוני החקיקה ובדיונים עם הרגולטורים שיש להם השלכות על עבודת הדירקטוריון. בישראל ובעולם ניכרת תפנית יסודית לגבי תפקודו ומעמדו של הדירקטור, ובמיוחד בחברות הציבוריות. הקו המאפיין את הדירקטור של העשור האחרון שונה בתכלית שינוי מקודמיו והוא ניצב בפני דילמות חדשות רבות. קיים חוסר בהכשרה נאותה לתפקיד ולציפיות בעלי המניות מהדירקטוריון ומהדירקטור בנפרד. המחוקק, הרגולטורים ובתי המשפט מחמירים את האחריות המצופה מהדירקטורים ומתרבות התביעות הנגזרות והייצוגיות בקצב גובר והולך.
 
מודלים בעולם
ברחבי העולם קיימים מזה שנים ארגונים מקצועיים המאגדים את הדירקטורים, כאשר במספר מקומות החברות באיגוד הינה תנאי למינוי כדירקטור בחברות ציבוריות. חברות רבות קובעות כיום בתקנונם תנאי-סף למינוי דירקטורים תוך דגש על הכשרה מוקדמת ברמה גבוהה.
האיגוד פנה ל-National Association of Corporate Directors (NACD) בארה"ב וכן ל- International Institute of Directors (IoD) באנגליה לשם הרחבת הפעילות הגלובלית של האיגוד ויצירת שיתופי פעולה מקצועיים.
 
האיגוד שהוקם בסוף שנת 2013 החל בפעילויות הבאות:
הוקמה ועדה מקצועית מייעצת בראשות פרופ' בני לאוטרבך, ראש הקתדרה לממשל תאגידי באוניברסיטת בר-אילן. לפירוט חברי הועדה לחץ כאן
 
תגובות להצעות חוק
הצעות חוק הנוגעות לעבודת הדירקטור צצות חדשות לבקרים הן על ידי הממשלה והן על ידי הצעות חוק פרטיות. ההצעות מתפרסמות באופן שוטף באתר האינטרנט של האיגוד. האיגוד הגיב להצעת החוק בדבר הגבלת מספר הדירקטוריונים בהם ניתן לכהן לשלושה דירקטוריונים.
 
כנס "כלכליסט", כתבות וראיונות בתקשורת
נעשתה השקה ראשונית להביא את דבר האיגוד לציבור הדירקטורים בועידת שוק ההון של כלכליסט בחודש נובמבר האחרון. כיו"ר האיגוד פרסמתי בכלכליסט שני מאמרים בנושאים אקטואליים, ואף התראיינתי כיו"ר האיגוד ב"אולפן שישי" בכתבה שעסקה בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות.
 
קשר עם משרדי עורכי-דין ורואי-חשבון
נקבעו למעלה מ-20 מפגשים מצומצמים ומקצועיים שייערכו במשרדים מובילים בהם ידונו סוגיות אקטואליות בחקיקה ובפסיקה.

פורומים ספציפיים
האיגוד יפעיל במסגרתו מספר פורומים ייחודיים, ביניהם פורום דח"צים, פורום ועדות ביקורת, פורום חברות עירוניות ועוד. בקרוב ייחנך רשמית פורום הדח"צים בכנס שייערך באוניברסיטת בר-אילן. לדח"צים אחריות רבה הנגזרת מחובתם לכהן בועדות הביקורת, המאזן והתגמול בחברות הציבוריות ונדרשת מודעות רבה לציפיות החוק מכהונה כדח"צ. 

 
 

פרופ' בני לאוטרבך, ראש הקתדרה לממשל תאגידי מראיין את פרופ' קווין מרפי
בחודש דצמבר 2013 התראיין פרופסור קווין מרפי בנושא תגמול בכירים. פרופסור קווין מרפי עונה על שאלותיו של פרופ' בני לאוטרבך, ראש הקתדרה לממשל תאגידי בישראל, בכנס אקדמי בינלאומי שנערך על ידי הקתדרה בדצמבר 2013. 

 

לחץ להמשך המאמר >>

'אורות אדומים' בדוחות הכספיים
טיפים לדירקטורים

ככלל דירקטוריון וכן כל דירקטור/ית נדרשים לבחון את הדוחות הכספיים של החברה הן השנתיים והן לתקופות ביניים.
ישנה חשיבות קריטית להתייחסות לנושאים חשובים ומהותיים וכן למגמות ולסבירויות של העולה מהדוחות הכספיים והמידע שנלווה להם.

לחץ להמשך המאמר >>

חדשות: 
בדצמבר פורסמה הצעת חוק המגבילה את היקף החברות בהן יכול הדירקטור לכהן - תגובתנו לכך היא.....





השתלמויות הקרובות  לחברי האיגוד:


12.3.14 הרצאה חינם:
ניהול סיכונים אסטרטגיים
לפרטים לחץ כאן



26.3.14 הרצאה חינם:
תכנית אכיפה בתחומי ניירות ערך, הגבלים עסקיים, שחיתויות ואיכות הסביבה
לפרטים לחץ כאן

לאתר איגוד הדירקטורים בישראל