הקורס המעשי לאבחון וטיפול
בלקויות שפה למידה בגן חובה וגילאי בית ספר
בהנחיית אביטל בראון
קלינאית תקשורת, MA, דוקטורנטית באוניברסיטת ת"א
ימי שישי 8:30-13:45 (התכנסות ב8:15) 25/5, 1/6, 8/6, 15/6 מרכז הפעו"ט - רחוב החצב 1 טירת כרמל
הזדמנות נדירה להנות מהקורס פה בצפון!
|
ידע עדכני ומעודכן לגבי כלל תחומי השפה |
| כיצד ידע זה בא לידי ביטוי בדרישות בית ספריות |
| חיבור המחקר לדרישות היומיום בקליניקה |
| מטלות לאבחון ואופן הניתוח שלהן |
| כלי טיפול ישומיים ומגוונים |
| תרגול פרקטי בכל מפגש |
| עקרונות לטיפול שפתי יעיל לכל הגילאים |
| הקניית שיטת "סימני שפה" לטיפול ברכישת שפה |
עלות 2100 שח (כולל מע"מ) המחיר כולל:
|
ארבעה ימים מלאי תוכן |
|
חוברת הקורס המלאה עם כל המצגות והתרגולים |
|
חדש! תמיכה ביישום והטמעה בקליניקה בקבוצת פייסבוק סגורה לבוגרי/ות הקורס! |
מה נלמד בכל מפגש?
מפגש 1- הבנת הנקרא: מרכז הטיפול
השפתי
- ממה מורכבת היכולת להבנת הנקרא? - מה צריך לקחת בחשבון בטיפול בילדי הגן כהכנה לביה"ס? - דרישות הבנת הנקרא בגילאי בי"ס ושימוש בסוגות שונות - אבחון סוגים שונים של בהבנת הנקרא באופן מעמיק המאפשר תכנון טיפול - איך לבחור טקסט שיתאים למטרות הטיפוליות? - איך לטפל בסוגים שונים של קושי בהבנת הטקסט הכתוב? - חדש! איך לאפשר לילד התמודדות עצמאית עם טקסט, בשיטת "סימני שפה"
מפגש 2 - אוצר מילים ושליפה
- איך לנצל את הטיפול בלקסיקון כך שישפר משמעותית מגוון יכולות שפתיות וקוגניטיביות אצל הילד? - במה שונה אוצר המילים של ילדי בי"ס מזה של ילדי הגן? - אבחון אוצר המילים - חדש! כלי ייחודי לבחירת אוצר מילים להקניה בטיפול - חדש! 10 רעיונות מקוריים לתרגול אוצר מילים בקליניקה ובמסגרות החינוכיות - איך לגייס את ההורים/ המורים לטובת תרגול אוצר המילים? - מהי יכולת הקידוד ואיך לוודא בטיפול הקניה יעילה של המילים החדשות? - חדש! איך לעזור לילד עם קשיי שליפה - שיטה שמעודדת עצמאות בשליפה
מפגש 3 - מורפולוגיה
- איך להשתמש במורפולוגיה כבסיס לשיפור יכולות שפתיות ואורייניות שונות. - המושגים המורפולוגיים החשובים ביותר שחשוב להכיר כדי להצליח בטיפול. - מה נרכש בכל גיל ועל מה כדאי לעבוד עם הילד שאצלי בטיפול. - אבחון היכולת המורפולוגית ותכנון טיפול. עקרונות לקידום היכולת המורפולוגית במבנים שונים. - חדש! טיפול יעיל במורפולוגיה בשיטת "סימני שפה", ושימוש בשיטה לשם שיפור הבנת הנקרא וההבעה בכתב.
מפגש 4 - תחביר והבעת השיח (ארגון
מסר)
- עדכונים מחקריים חשובים על חקר התחביר, כולל יישום בקליניקה. - אבחון הרמה התחבירית במסגרת הידע הקיים כיום. שיפור היכולת התחבירית בשיטת "סימני שפה", וכלים שיעזרו במענה לשאלות בש"ב ובמבחנים. - מהי יכולת השיח, ולמה היא המשמעותית ביותר באבחון ובטיפול. - חדש! איך לנתח טקסט שהילד הפיק, ולהוציא ממנו מידע אבחוני רב ומקיף. - חדש! איך לשלב את כל הקורס באופן יעיל שיאפשר התקדמות מרבית בו זמנית במגוון תחומי השפה. - חדש! פורמט של אבחון מלא, כולל דוגמאות וניתוח האבחון
שאלות נפוצות:
האם הקורס מתאים למי שעובדת עם ילדי גן? ← בהחלט. מעבר לחשיבות של הכנה טובה ונכונה לכיתה א', הקורס גם מקנה נקודת מבט רחבה, עדכנית ומאורגנת לגבי כלל תחומי השפה והקשר ביניהם. העקרונות הנלמדים שימושיים לכל טיפול שפתי בכל גיל. האם במהלך הקורס ניתן יהיה לשאול שאלות? ← במסגרת הקורס ישנם זמנים המיועדים לשאילת שאלות ושיתוף בתכנים כגון הבהרה, העשרה, שיתוף והרחבה. כמו כן, מוקדש זמן לתרגול והדרכה דינאמית. האם הקורס יתאים לי למרות שאין לי ניסיון עם ילדי בי"ס? ← הקורס אינו מצריך ניסיון קודם בתחום. מטרתו לספק ידע ומגוון כלים חשובים לאבחון וטיפול שפתי מגן חובה ולאורך שנות בית הספר. האם הקורס האם הקורס מתאים לקלינאיות צעירות? ← לגמרי כן. הקורס מאפשר מעבר ברור מהתיאוריה לקליניקה, שם דגש על כלים מגוונים ומעשיים וכן על תוכניות טיפול שניתן ליישם כבר במהלך הקורס.
"הגעתי בטיסות מאילת והיה שווה כל רגע. אני משתמשת בכלים שנלמדו באופן יומיומי" נועה ירדני
"חשוב וקריטי לעבודה בצורה שאני אפילו לא יכולה לתאר. שינה את כל החשיבה והידע לגבי העבודה בגילאי בי"ס וגן חובה, ומאפשר עבודה הרבה יותר מדויקת, נכונה ויעילה" ציפי רייך
"תוך כדי הקורס כבר יישמתי בטיפולים עם ילדי גן חובה דברים שלמדנו. מדובר בקורס חובה בעיניי לכל מי שמטפלת בילדים לקויי שפה וגם בגילאי הגן" ליאת פרום
מספר המקומות מוגבל!
|