מרץ 2018

כיצד הפכו אילי ההון – הפילוסופים של העולם החדש – את האג'נדה שלהם למחוללת עסקים?
סיגל אביטן




















אילון מאסק, סטיב ג'ובס, ריצ'ארד ברנסון, ג'ף בזוס אופרה ווינפרי ועוד אינספור בכירים בעולם העסקים, אלו הם הטאלנטים שחשים מחויבים להתנעת שינוי ולחדשנות, ומבינים כי האג'נדה אותה הם מאתרים ולמענה הם פועלים, היא הפנים שהם מראים לחברה.


הטאלנטים הם אנשים שרוצים להשפיע. בני אדם ערכיים שמעבר לשאיפותיהם האישיות רואים גם את טובת החברה כולה. כל אחד מאתנו מכיר אותם. האנשים המצליחים. אלה שכל שידם נוגעת בו הופך זהב. הם נחשבים להבטחה גדולה במקום עבודתם, מוערכים על ידי מנהליהם ועמיתיהם, ובהתאם לכך מטפסים במהירות במעלה הסולם המקצועי. יש להם תעוזה. הם עולים לבמה בביטחון מלא ומביעים את דעתם בישיבות עבודה ללא חשש. הם מזוהים בסביבתם כמוכשרים, הבולטים והמובילים. האנשים שמעזים לדבר את הרעיונות שלהם החוצה ולמרות החשש לא נותנים לביקורת לעצור אותם, אלו הם הטאלנטים.

הטאלנטים הם הטיפוסים שנכנסים למקום וחושבים כיצד הם יכולים לתרום ולא מה כדאי להם לקחת.
יש אנשים שנולדו להיות טאלנטים. הם הגיחו מבטן אמם מלאים בכישרון, ביצירתיות ובכריזמה, והם מתבלטים בכל מקום שבו הם נמצאים. אפשר למצוא אותם בכל תחום העולה על הדעת: ניהול, יזמות, אדריכלות, רפואה, מחקר, הנדסה, משפט ובעצם, מה לא?. חישבו למשל על סטיב ג'ובס מאפל ריצ'רד ברנסון מוירג'ין, ג'ף בזוס מייסד אמאזון, או מהטמה גנדי- כולם נחשבים לטאלנטים מלידה. אלה הם האנשים שלקחו את היכולות שלהם הרחק מעבר לצפוי והשפיעו על העולם שמחוץ לתחום עיסוקם המקורי הישיר. אפשר למצוא אותם בקלות בקדמת הבמה, אולם מאחורי הקלעים במקומות הנסתרים מן העין מתרחשים הדברים באמת. האנשים האלה, על אף כשרונם המולד, עובדים קשה, כך מתברר. הם שוכרים יועצים ומאמנים אישיים ויוצרים רשת של קשרים שמסייעת להם לממש את הפוטנציאל שלהם. הם משכללים את כישורי הרטוריקה שלהם ונעזרים בכלים חדשניים להידוק וחיזוק המיתוג האישי שלהם.

נדיבות היא קלף חזק של הטאלנט. הוא משתף את העולם בכישרונו וביכולותיו. הוא מתווה דרך ולא חושש מחקיינים. הוא לא כולא את עובדיו, שותפיו ולקוחותיו בחוזים דרקוניים ולא משיג את יעדיו בדורסנות. הוא פתוח ובעל לב רחב, ונכון לגשר ולהתפשר. הטאלנטים מבינים כי איתור האג'נדה שלהם, זיקוקה, כתיבתה ופרסומה ברבים על מנת לצרף "ידיים פועלות" ולהוביל אותה להגשמה, כל אלה ממתגים אותם, והמיתוג הזה שווה הרבה מאוד. קחו לדוגמה את שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק. מה שהפך אותה לטאלנט, מעבר למילוי תפקידיה השונים על הצד הטוב ביותר, הוא העובדה שיש לה אג'נדה. היא פועלת בכל העולם באמצעות ספרה והרצאותיה כדי לסייע לאנשים לבחור בקריירה שתספק אותם ושמה דגש מיוחד על עידוד נשים להצלחה. היא לא מסתפקת בהצלחתה האישית אלא רותמת אותה כדי לעזור לאחרים. זאת גם הסיבה שצוקרברג מינה אותה לדירקטורית בפייסבוק. הילרי קלינטון הכריזה כי סנדברג תהיה שרת האוצר במידה ותיבחר לנשיאות ארצות הברית והיא כיהנה עד לאחרונה כדירקטורית בחברת הענק דיסני .

חברי דירקטוריון מהווים חלק מההנהלה העליונה ועל פי ההגדרה הרשמית, הם אלה שקובעים את יעדי הארגון ואת האסטרטגיה העסקית שלו, כולל פיקוח על הדרך לעמידה ביעדים והגשמתם. מדובר בעמדת השפעה יוצאת מן הכלל ובתפקיד יוקרתי שמהווה כרטיס כניסה לקדמת הבמה של עולם העסקים. החתירה לאיתור כיסא בדירקטוריונים הנחשבים, הפכה למאתגרת עד בלתי אפשרית. מניסיוני, אלה שפעלו למען קידום רעיון חברתי, בלטו כבעלי ראיה רחבה ומקורית, שיכללו את כישורי הרטוריקה שלהם ולמדו לעמוד על במה ולהעביר מסר כראוי, קיצרו את הדרך אל עבר התפקיד הנחשק . אנחנו נמצאים בעיצומו של עידן מרתק, ייחודי וחסר-תקדים בתולדות המין האנושי. עידן שבו לכל אחד ואחת מאיתנו יש אפשרות – להתבלט, להשפיע ולהוביל.

הכותבת היא מומחית להכשרת מנהיגים וטאלנטים בעולם העסקים.









Phone
מגדל המשרדים קניון קרית אונו, שלמה המלך 37 קרית אונו
Phone
03-7363146