Fooda - שוק האוכל הכשר הראשון בישראל / אדריכל אנריקו סגרה
על יסודותיו של מפעל טקסטיל היסטורי, תכנן משרד 'אנריקו סגרה אדריכלים' את שוק האוכל החדש של פתח תקוה העתיד להיפתח בקיץ 2018, להשתרע על פני 4,000 מר' בנוי ולכלול 30 עסקים, 700 מקומות ישיבה, 2,500 מר' שטחי חנייה וחצר חיצונית שתותאם לילדים ולמשפחות. 
טעימה קטנה משוק גדול...
הכול החל בשנת 1952 עם הקמתו של מפעל הטקסטיל המיתולוגי של פתח תקווה 'מטוויית סיב', שעל שמו קרוי האזור מאז ועד היום. כאשר החל משרד 'אנריקו סגרה אדריכלים' בתכנון שוק האוכל החדש שייבנה על יסודותיו, המטרה הייתה לשמר ככל האפשר את מורשתו ההיסטורית ואת סממניו האדריכליים הייחודיים. בשלב הראשון התכנית הייתה לשפץ את המבנה ולהקים את שוק האוכל בתוך חללו המקורי. לבסוף, עקב צורך במקומות חנייה רבים הוחלט להרסו, אך לשמר את תפיסתו האדריכלית, הצורנית והתחושתית, ולהישען על חומרי הגמר שאפיינו אותו כמו בטון, ברזל, עץ ואבן, תוך שימוש בחומרים בסיסיים וגולמיים.
שוק האוכל החדש תוכנן בקונספט של Food Hall, כחלל המרכז בתוכו טווח שימושים נרחב, הכולל מסעדות, דוכני אוכל, מעדניות ומסעדות שף מובילות, ומשרת מגוון רחב של אוכלוסיות בכל שעות היום, הפוקדות את המקום לצורך ישיבה במסעדה, קניית מוצרי מזון לבית, או בילוי עם בני הזוג, חברים ובחיק המשפחה. כחלק מחזונו ההטרוגני והתאמתו למגוון אוכלוסיות רחב, הוחלט על הקמת שוק בעל אוכל כשר בלבד. שלב התכנון הראשוני התבסס על מחקר יסודי לניתוח הצרכים הפיזיים, הסביבתיים והתחושתיים של הלקוחות, כדי לזהות את ה-DNA הייחודי של המקום, תוך מתן דגש לשיקולים הטכניים, הכלכליים והביצועיים. על סמך ממצאי המחקר הוחלט להשתמש בקונספט של 'עיר בתוך בניין' המכיל בתוכו את כל מגוון האפשרויות של צירי תנועה, כיכרות, מרחבי עמידה וישיבה, שהייה ותנועה, כפי שמתקיים בחלל בעל מגוון שימושים הכולל רחובות מרכזיים לצד סמטאות, מרחבים צרים לצד רחבים, וחללים גבוהים לצד נמוכים.
במרכז השוק תוכננה כיכר גדולה סביבה מתנקזת רוב הפעילות, וכוללת חנויות, מסעדות ודוכני מזון מרכזיים. במרכז הכיכר תוכנן מגדל המוביל לגלריה הצופה על החלל, ומשמשת בעיקר לאזורי ישיבה שונים, כולל מסעדה, ברים ופונקציות נוספות המשרתות את המקום. מרפסת הגלריה צופה אל החצר החיצונית ומשמשת לפעילויות בחלל הפתוח ולאירועים קטנים. שוק האוכל מאופיין בקשר מובהק שבין הפנים לחוץ- האזורים החיצוניים מאובזרים במקומות ישיבה מדורגים סביב צמחיה ענפה ובריכות דגים (תכנון אדריכלית נוף חלי אלול צלניקר), המקיפים שורה של דוכני 'שוק יום שישי', ההופכים לחלק אינטגרלי מצירי התנועה של המבנה, המכיל מגוון רחב
של סוגי צמחיה הגולשים לתוכו, מעצי פרי ועד צמחיית נוי, במטרה להכניס את החוץ פנימה, וליצור סביבה נעימה וירוקה ככל האפשר.
אזורי ההתכנסות של השוק שונים מאוד באופיים, חלקם מתכנסים וחלקם מתערבבים עם העוברים ושבים, חלקם באווירה של חוץ תחת פרגולה, וחלקם לאורך ספריה מיוחדת שתוכננה במקום, חלקם בחללים אינטימיים וחלקם סביב בארים פתוחים, וזאת כדי לספק את מירב האפשרויות לאוכלוסייה ההטרוגנית הפוקדת את המקום.
התאורה (שתוכננה על ידי מיכל קנטור) מלווה את התכנון האדריכלי, מדגישה את החללים השונים על ידי תאורות שונות, ובכך מסייעת לשינויי האווירה של המקום בין שעות הבוקר, הצהריים והערב. מעבר לאור המלאכותי, משופעים החללים באור טבעי, המוחדר בצורה מבוקרת ומסוננת דרך רפפות עץ בחזית הבניין, וכן על ידי Side Light בגג – חלון אנכי המאפשר לאור לחדור אלכסונית מצדו של הגג.
לפי אדריכל אנריקו סגרה: "האתגר המרכזי היה ליצור חלל המאפשר חוויית התקהלות נעימה של אנשים רבים, ובמקביל לאפשר התכנסות באווירה פרטית ואינטימית, כחלל המשלב בין חוויית קניה ורכישת מוצרים, יחד עם אזורי ישיבה ואכילה נוחים ונעימים, ברמות השרות והנגישות הגבוהים ביותר. בשוק האוכל המטרה הייתה ליצור מעטפת חווייתית כוללת של טעמים, ריחות, קולות ותחושות, הנארגים כולם יחד תחת קונספט עיצובי אחיד ומובהק, הנשען על היכרות עמוקה עם קהל היעד ומדבר בשפתו. המפתח להצלחה היה הקדשת מחשבה לכל פרט ופרט, כדי ליצור עיצוב הקולע למסר ולחוויה אותם רצינו לשדר, דבר המתאפשר בזכות התכנון של האדריכלות והעיצוב פנים במקשה אחת. היכולת לבצע את הסינתזה בין הדרישות הפונקציונאליות, צרכי הסביבה והחלל, החומרים, הצבעים והאור, יצרו יחד את השלם הגדול מסכום חלקיו".
משרד 'אנריקו סגרה אדריכלים' מעצב את רשתות בתי הקפה והמסעדות המובילות בישראל, שהפכו לאבני דרך בעיצוב אזורי הבילוי. המשרד עושה שימוש בשפה עיצובית המחברת בין הממד האסתטי והפונקציונאלי, ומשלבת אלמנטים קלאסיים בתוך חללים מודרניים, כדי ליצור חוויית בילוי מסוג אחר. בין המסעדות ורשתות בתי הקפה המובילות אותם עיצב המשרד ניתן למנות את רשת ארומה בישראל ובאירופה, רשת אוליב (olive) , ספגטים, בורגר קינג, מעדניית ומסעדת פושון הפריסאית, קפה ג'ו, רשת פיורי פסטה של פסטריקו, ורבים אחרים. בין רשתות החנויות המובילות שעיצב המשרד – רשת DOMO ורשת DM. בתחום המלונות, אולמות האירועים ומרכזי הבילוי היה מעורב המשרד בעיצוב אולם אירועים יקבי קיסריה, ביסטרו דה כרמל, האזורים הציבוריים במלון הילטון מלכת שבא באילת, מרכז קונגרסים וגני אירועים ברגבה, בתי קולנוע IMAX ורבים נוספים.