שתף    שלח לחבר  

Blackmagic Design Cinema Camera



אז מה כל כך מיוחד במצלמה הזו?  
בעיקר המחיר!
זו מצלמה שעולה 3000$ ומצלמת קבצים בפורמט  RAW 2.5K 12-bit.
עד היום אם רצית לצלם קבצי RAW, האפשרויות היו RED או Alexa. (מצלמות שעולות בין 30 ל 80 אלף דולר...)
המחיר בהחלט אטרקטיבי, אז איפה הקטצ'? 
האם זו המצלמה המושלמת? לא בדיוק... (פרטים בהמשך)

יתרונות:
קבצי RAW 2.5K 12-bit
מחיר נמוך - 3000$
חסרונות:
מבנה ארגונומי הזוי -
 
זו המצלמה הכי לא דומה למצלמה. כדי לעבוד איתה בשוק המקצועי צריך לאבזר אותה מ א' ועד ת'.
סוללה פנימית בלבד אשר נגמרת אחרי שעה וחצי צילום - 
כדי להטעין את הסוללה יש לחבר את המצלמה לחשמל. אי אפשר להטעין את הסוללה בנפרד ולהמשיך בינתיים לצלם.
מסך מבריק עם השתקפויות -
באור יום בחוץ, קשה מאד לראות דרך המסך ולשלוט בחשיפה, אתה רואה את עצמך במסך.
התפריט של המצלמה ה Menu - 
ה Menu עולה על כל המסך ולא ניתן תוך כדי ביצוע שינויים ב Menu, לראות בו זמנית את השינוי בתמונה.
צריך לסגור את ה Menu ואז אפשר לראות את השינוי שעשינו, לא כל כך נוח.
התקשורת עם עדשות Canon חלקית - 
ניתן לשנות צמצם בלחיצות כפתור פלוס+ ומינוס-, אבל לא כתוב איזה צמצם זה.
חיבורי סאונד לא מקצועיים - 
אין כניסות XLR, אין Phantom ואין חווי של Level-Meters. (יש רק כניסת Mic in PL)
אי אפשר לפרמט את כרטיס ה SSD במצלמה עצמה - 
צריך להוציא את ה SSD ורק במחשב ניתן לבצע פירמוט.
קבצי RAW זה יפה, אבל האם זה שמיש לכולנו? 
המצלמה מקליטה רק על כרטיסי SSD, כרטיסים אחרים כמו CF או SD פשוט לא מהירים מספיק.
צריך לקחת בחשבון שעל כרטיס SSD של 120 GB אפשר להקליט כ 17 דקות בלבד ב RAW. (בסביבות 7 GB לדקה צילום!)
כדי לעבוד עם כמות חומר גלם כזו צריך מחשב מאד חזק וכמות איחסון לא קטנה.
לדוגמא, אם צילמנו ביום בין שעה לשעה וחצי חומר גלם, זה בין 420 ל 630 GB ביום צילום בודד.
גודל השבב - 
לא מדובר בשבב Super 35mm, כמו שכבר מקובל ברוב מצלמות הקולנוע הדיגטלי.
השבב הוא בגודל מיקרו 43, שזה אומר:
Crop Factor של X 1.6 יחסית ל Super 35mm Cinema.
Crop Factor של X 2.4 יחסית ל מצלמות סטילס Full Frame.
עדשה 18מ"מ תראה כמו עדשה 29 מ"מ (בקולנוע Super 35mm) או כמו עדשה 43 מ"מ (במצלמות סטילס Full Frame).

ה Blackmagic רחוקה מלהיות מצלמה מושלמת אבל זו בהחלט בשורה.
אנחנו בתקופה שמחיר המצלמות יורד כל הזמן, וזו רק הסנונית שמבשרת על בוא הסתיו
כשאני חושב על זה, המצלמה באמת תהיה זמינה בסוף ספטמבר-אוקטובר, זה אכן בוא הסתיו :)

כמעט לכל החסרונות שמניתי ניתן למצוא פיתרונות. פיתרונות שיעלו כמובן הרבה יותר ממחיר המצלמה.
זוהי לא מצלמה שאפשר לעבוד איתה "Out of the box", ישר מהקופסא.
אבל אם התמונה הסופית זה מה שחשוב לכם, אז זו בהחלט מצלמה שצריך לשקול.

ניתן לקרוא מידע נוסף בבלוג של Philip Bloom או Vincent Laforet


 



מדיי חודש, אני שולח חדשות ועידכונים.
אם עדין לא נרשמתם לניוזלטר שלי, זו ההזדמנות.

טופס רישום לניוזלטר.

דואר אלקטרוני:*
שם: