8
13
15

"איך לחשוב כמו סטיב ג'ובס?"

סטיב היה ילד מאומץ. כשהיה בן שבע הוא סיפר על כך לילדה מהבית ממול "זאת אומרת שההורים האמיתיים שלך לא רצו אותך?" שאלה הילדה. סטיב רץ הביתה ממרר בבכי.
השאלה: "מה אמרו לו הוריו?":
א) "אתה באמת סתם ילד שאף אחד לא רצה".
ב) "אתה צריך להבין: אנחנו בחרנו אותך במיוחד ! ".
ג) הם לא ידעו מה להגיד לו.
בכיתה ח' סטיב רצה לבנות מכשיר מ"קיט", של ענקית האלקטרוניקה HP והיו חסרים לו כמה חלקים.
השאלה: "מה הוא עשה?":
א) חיפש חנות.
ב) ביקש עזרה מאבא שלו.
ג) התקשר הביתה למנכ"ל HP.
כשסטיב היה בתיכון הוא ניסה לבנות מכשיר אלקטרוני, אבל כדי להשלים אותו היה חסר לו חלק יקר.
השאלה: "מה הוא עשה?":
א) חסך כסף וקנה את החלק.
ב) התקשר לחברה שמייצרת את החלק ושנכנע אותה לשלוח לו את החלק על חשבונם.
ג) בנה מכשיר אחר.
כשהיה בכיתה ט' סטיב ג'ובס הכיר את סטיב ווזניאק (ווז) שלמד בכיתה יב'. שניהם אהבו אלקטרוניקה ושניהם אהבו לעשות מעשי קונדס. כמה שנים מאוחר יותר הם הקימו ביחד את חברת אפל.
השאלה: "מדוע הצליחה השותפות בין השניים?"
א) שניהם היו טובים בשיווק ובתקשורת עם אנשים.
ב) הכישורים שלהם היו שונים וכך הם השלימו אחד את השני.
ג) הם לא הסתדרו: שניהם רצו להיות המנהיגים ולכן כל הזמן רבו.
בפעם הראשונה כשסטיב ושותפו, החליטו לבנות מספר מחשבים ולמכור אותם, לא היה להם מספיק כסף.
השאלה: "מה הם עשו?":
א) מכרו את החפצים האישיים שלהם.
ב) ביקשו הלוואה מהבנק.
ג) ויתרו.
סטיב ושותפו קיבלו הזמנה ראשונה למחשב ה-  1 Apple. על פי ההסכם היה עליהם לספק חמישים מחשבים, כאשר עבור כל אחד ישולמו חמש מאות דולר. הבעיה: הם היו צריכים  סכום של חמישה-עשר אלף דולר, לקניית הרכיבים. לא היה להם את הסכום ובבנק סירבו לתת להם הלוואה.
השאלה: "מה עשה סטיב?":
א) ויתר על ההזמנה.
ב) הרכיב רק חמש מחשבים במקום חמישים.
ג) שכנע חברה שמכרה חלקי מחשב, לתת להם את הרכיבים, זאת תמורת הבטחה שהוא ישלם לאחר קבלת הכסף ממכירתם.
במעבדות המחקר של חברת זירוקס סטיב גילה את המחשב הגרפי הראשון, המחשב הראשון שעשה שימוש בעכבר (עד אז למחשב היתה רק מקלדת).
השאלה: "מה עשה סטיב עם הגילוי הזה?":
א) מיהר להעתיק את המחשב של זירוקס כמו שהוא ולמכור אותו לציבור הרחב.
ב) הוא לא עשה כלום, כי כולם יודעים שזה לא יפה לגנוב רעיונות של אחרים.
ג) הוא לקח את הרעיונות שראה, שיפר אותם והוזיל את המחיר. כך יצר מחשב ידידותי למשתמש, במחיר סביר.
החל מאמצע שנות השמונים, המכירות של אפל החלו לרדת. בנוסף, סטיב התנהג בצורה מעליבה כלפי עובדים וקיבל החלטות שפגעו בחברה. על כן החליטה הנהלת אפל לפטר אותו, בניגוד לרצונו.
לאחר שפוטר, סטיב הקים חברה בשם "נקסט" שפיתחה מחשב חדש. המחשב נכשל!
השאלה: "מה עשה סטיב לאחר הכישלונות הללו?":
א) לא התייאש ורכש חברה בשם פיקסר, שהשתמשה במחשבים כדי ליצור סרטי אנימציה.
ב) פרש לבקתה בהרי ההימלאיה וחי שם בבדידות במשך עשרים שנה.
ג) תבע את אפל בבית המשפט ודרש מהם להחזיר אותו לחברה.
לאחר שסטיב פוטר מאפל, מצבה של החברה הידרדר, עד כדי סכנת סגירה. בשנת 1996 חזר סטיב לאפל ובשנת 2000 התמנה למנכ"ל הקבוע שלה.
השאלה: "כיצד הציל סטיב את אפל?"
א) הוריד את מחיר המחשבים, כדי שיותר אנשים יוכלו לקנות אותם.
ב) ראה שמיקרוסופט מצליחה ולכן פיתח מערכת הפעלה דומה ככל האפשר ל'חלונות' (מערכת ההפעלה של מיקרוסופט).
ג) הקטין את מספר המוצרים שאפל מכרה. השקיע במחקר ופיתוח והוציא סדרה של מוצרים חדשים וייחודיים.
פתגם במשנה אומר: " אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו"
השאלה: "כיצד התייחס סטיב לאמרה הזאת?"
א) האמין בה בכל ליבו: הדבר היחידי החשוב הוא הטכנולוגיה. כל השאר (אריזה, חווית הקניה וכו') אינם חשובים.
ב) האמין שאריזת המוצר חשובה מאוד, בעיקר כאשר מציגים לצרכנים טכנולוגיה חדשה ובלתי מוכרת.
ג) מכיוון שלא היה יהודי, לא הכיר את הפתגם.
בגיל 48 נודע לסטיב שהוא חולה בסרטן. עם התפתחות המחלה, הוא הבין כי נשארו לו רק כמה שנים לחיות.
השאלה: "הידיעה שהוא גוסס גרמה לו:"
א. להתמלא ייאוש.
ב. לבלות את שנותיו האחרונות בבזבוז ההון האדיר שצבר.
ג. לקבל החלטות גדולות, שישנו את אורח החיים של מליארדי אנשים.
סטיב ג'ובס היה אחד האנשים העשירים בעולם.
​השאלה: מה הכוח שהניע אותו? 
​א) השאיפה לעשות כסף ועוד כסף ולהיות עשיר.
​ב) ללכת לישון בלילה ולהגיע לעצמו "עשינו דבר נפלא היום".
​ג) לחיות בארמון ענק ומפואר. 
סטיב קרא לחברה שהוא ושותפו הקימו בשם מוזר: "apple computers" (בעברית: "תפוח מחשבים").
השאלה: "האם השם המוזר עזר או הפריע להצלחת החברה?"
א) השם הפריע להצלחת החברה (אבל סטיב ג'ובס היה גאון ולכן החברה הצליחה למרות השם).
ב) אין שום קשר בין שם החברה והצלחתה.
ג) השם המוזר עורר סקרנות וכך עזר להצלחת החברה.

הזמנת: משחקים, סדנאות, קורסים, הרצאות. לילדים, נוער, הורים, אנשי חינוך

כל הזכויות שמורות לאתר BizKid 
אין לעשות שימוש בחומר המופיע בדף זה ללא אישור בכתב מבעלי זכויות היוצרים 
Copyright © 2015. All Rights Reserved 
האתר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות, אולם פונה לגברים ונשים כאחד.