​​בעוד 3 דקות תבינו מדוע פעילות גופנית כל כך חשובה לשמירה על הבריאות המיטבית שלכם.

בסרטון הקודם למדתם שהבריאות שלכם תלויה בבריאות של כל תא ותא מתאי הגוף שלכם.
אז כיצד תוכלו להימנע מהזדקנות מואצת? התשובה טמונה במיטוכונדריה – תחנות הכוח של התאים.
אברוני המיטוכונדריה הם תחנות הכוח הקטנות בתאי הגוף שלכם שמחברים את הקלוריות שאתם צורכים
​עם החמצן שאתם נושמים והופכים את השילוב הזה לאנרגיה המיועדת לשמש את תפקודי הגוף השונים.
האטת תהליכי ההזדקנות של התאים תלויה במספר אברוני המיטוכונדריה שיש  להם וביעילות שבה הם שורפים את החמצן והקלוריות.

​פעילות גופנית היא הדרך הטובה ביותר להגדיל את מספרם של אברוני המיטוכונדריה ולשפר את תפקודם.
כאשר אנחנו מבצעים פעילות גופנית קורים שני דברים:
  • אחד, אנחנו מגדילים את מסת השריר שלנו מה שמגדיל את מספר התאים שמכילים אברוני מיטוכונדריה.
  • שתיים, אנחנו מגבירים את צריכת החמצן.
יותר אברוני מיטוכונדריה שמקבלים יותר חמצן משפרים את קצב חילוף החומרים בגופכם גם במנוחה.
גם כשאתם יושבים מול המחשב אתם שורפים כמות גדולה יותר של קלוריות.

​בורא עולם ברא את האדם לתוך עולם עתיר בשפע של מזון אבל האדם היה צריך לנוע ולרוץ כדי להשיג את מזונו.
​בעולם המערבי שבו אנו חיים, , כל מה שנדרש מכם כדי להשיג מזון הוא לשבת במכונית ולדחוף בעצלתיים את עגלת הקניות בסופר.
פעילות גופנית חכמה היא חלק חשוב בדרך לבריאות מיטבית והיא מורכבת מ 3 דברים.:
  • פעילות אירובית שמגבירה את אספקת החמצן לגוף ומייעלת את צריכת החמצן של המיטוכונדריה.
  • אימון הפוגות שמשפר את היכולת לנצל חמצן ביעילות.
  • אימון כוח או אימון התנגדות, שמסייע לעצור את איבוד רקמת השריר – תהליך בלתי נמנע המתרחש עם התקדמות הגיל.
פעילות גופנית היא לא עוד משהו שנחמד לעשות אותו.  פעילות גופנית חכמה היא חלק בלתי נפרד ממפת הדרכים
שמובילה אתכם להיות בריאים לתמיד.

עד כאן להפעם. נפגש בסרטון הבא
מאחלת לכם שפע מכל טוב ובריאות טובה.