שתף    שלח לחבר  

איזה מזל שנפגשנו :)


קורס בישול בריא עושים ב "לשר המרכז ללימודי בישול ואורח חיים בריא"

בזכות הידע הרב שתרכשו בכל שיעור בסדרה תוכלו לגשת למטבח הביתי ולהתחיל לבשל בהנאה אוכל ברמה גבוהה בזמן קצר וביעילות שתשתפר כל הזמן.


הדגש הרב שאנו מעניקים לכל נושא בקורס הוא המפתח ליצור ולשמר שגרה בריאה.

המפתח נמצא בהבנה הפשוטה- ברגע שנהנים מהתהליך ומשיגים תוצאות חוזרים על הפעולה ועל כך יעידו תלמידנו הרבים כבר 10 שנים.
 


*בנוסף אנו גאים בתוספת משמעותית לקורס עם מומחית בתזונה והרגלי אכילה שתלווה את הקורס.

להלן פרוט 12 השעורים שילמדו בקורס:

1.מבוא – מהו באמת אוכל בריא? איך הופכים אותו לטעים? איך מקצרים את זמן הבישול בחצי? ואיך הופכים את המטבח הביתי למסעדה הכי טובה בעיר? כל אלה הם רק קמצוץ ממה שלומדים במפגש זה שבזכותו כללי המטבח הופכים להיות ברורים וידידותיים יותר והכי חשוב מתחילים ליהנות מזמן הבישול.

2. ירקות - איך קונים, מנקים, מאחסנים, חותכים ומרככים חומרי גלם טריים כך שניתן יהיה להדגיש את ערכיהם ואופיים הייחודי (צבע, מרקם, טעם, ריח, צורה) הישר לצלחת.

שיעור זה מכיל את הכלים החשובים ביותר ליצור סלטים, תבשילים, תוספות ומנות רבות שיהוו בסיס חדש לגיוון וחידוש אין סופי במטבח הביתי.

כל מנה מוכרת ולא מוכרת מתחילה בריכוך שמדגיש את חומר הגלם ובשיעור זה טמונים כל החוקים שהופכים ביעילות ובהנאה את חומרי הגלם למעדנים בריאים וטעימים.

3. מרקים - אם נכניס לסיר ירקות עם מים יתקבלו ירקות מדוללים במים. כדי שיתקבל מרק משובח, טעים ומזין צריך להבין את היחס הנכון בין מרכיבי המרק לנוזלים, איך מכינים נוזל בסיסי (ציר) ואיך נדע לבשל את כל סוגי המרקים על פי ארבע קבוצות מרקים?

4. פסטה ורטבים – אולי לא תאמינו, אבל בפעם השלישית שתכינו לבד פסטה טרייה בבית תגלו שזמן הבישול וההכנה של פסטה טרייה קצר יותר מאשר של פסטה יבשה מהסופר. ברגע שמבינים את "אופי" הבצק והתאמתו לסוג הפסטה ניתן לקצר את הכנתו ולהבטיח פסטה טרייה איכותית, טעימה ומזינה.

פסטה טרייה יודעת שהרוטב תמיד מחכה לה ולכן נלמד להכין בשיעור זה ארבע קבוצות רטבים שמהווים בסיס לכל סוגי הרטבים שקיימים ושעוד תוכלו בעצמכם להמציא.

5. שמרים – בשיעור "שמרים" לומדים את הבסיס להכנת כל מאפי השמרים.

תשומת הלב העיקרית של שיעור זה הוא בין היתר לגלות כמה פשוט, קל ומהנה להכין לחם/עוגה ברמה גבוהה בבית.

הסלוגן של שיעור זה - אם נהנים מהתהליך וגם משיגים תוצאות חוזרים על הפעולה ולחם ביתי, עשיר וטעים הולך ללוות  גם את שגרת יומכם.

6. מתוקים ומאפים – בשיעור זה נלמד שקינוח מושלם מרכיב בתוכו שילוב מנצח של מרקמים וברגע שמבינים את בסיס הכנתם ניתן להכין ולהמציא אין סוף מתכונים מרשימים, טעימים ואפילו בריאים.

7. פשטידות וקישים – השאלה הראשונה שנשאלת בשיעור זה הוא : מהי פשטידה? סוד הבנת והכנת פשטידה איכותית נעוץ בהבנת המשמעות של המושג "פשטידה". על בסיס מה שנלמד עד כה בקורס ניתן להכין אחרי שיעור זה כל סוג פשטידה, קיש או טארט שיעלה על דעתך.

8. בשר ותוספות – אני מאמין שכל מי שאוהב בשר מעדיף אותו עשוי טעים, עסיסי ולאכול אותו בלי תוספות מיותרות, רק סלט ויין. איך בוחרים את הבשר המתאים, איך הופכים אותו למעדן בלתי נשכח ואילו תוספות ילוו אותו נאמנה הם חלק חשוב אך קמצוץ משיעור מלא ידע בהבנה בהכנת בשרים ותוספות.

9. דגים ותוספות – דג הוא חומר גלם עדין שהעיקר הוא המאמץ לא להרוס אותו. עם הליווי הנכון והיין הוא יהפוך לארוחה בלתי נשכחת. כדי להשיג תוצאה מושלמת כדאי לדעת איך קונים, מאחסנים, חותכים ומרככים כך שטעמו ומרקמו הייחודי של הדג יורגש בצלחת ובחייך. מלבד דגים בשיעור נכין מגוון גדול של תוספות שמהוות תרגול נוסף לשיטות הריכוך והידע שצברנו עד כה.

10. ממולאים – איך מכינים את האוכל הכי מנחם שיש, הכי ביתי שיש והכי מגוון שיש? כל הדרכים ליהנות מהכנת מגוון ממולאים במילויים טעימים ומזינים.

11. קציצות ותוספות - המבורגר, קבב, גונדי, קציצות מטוגנות, קציצות מבושלות, מאודות, קציצות בקר, עוף, ירקות, קטניות, ירק... כל אלו ועוד... הכיף האדיר שבהכנת הקציצות הוא האופציה לגוון בכל פעם מחדש עם המרכיבים של הקציצה אך ישנם כללים ברורים שבזכותם תהיינה טעימות ותישארנה עסיסיות. מה יעשו הקציצות ללא התוספות? הפעם בשיעור נלמד להכין שני תבשילי אורז וירקות משובחים ועשירים שמהווים בסיס לרוב סוגי תבשילי האורז בעולם .

12. קוקטייל – איך נראית מסיבה ענקית של מטעמים קטנים?

האירוח המושלם הוא לטעום מכל העולמות אבל במנות קטנות, איך נערכים לאירוח מסוג קוקטייל שבקלות יכול להפוך לדרך מהנה וטעימה לארח ולגוון שוב ושוב עם מטעמים חדשים.

מה עוד בתפריט?

עם התחלת לימודיכם אצלנו תקבלו:

ספר בישול המהווה ליווי, הסבר ופירוט לכל הנלמד בקורס ויותר...

סינר וסכין כדי שתוכלו להתחיל ליהנות מהבישול כבר מהרגע הראשון.

מטרתנו  בקורס הוא להעניק מערך שלם של כלים אשר בעזרתם תוכלו ליהנות להכין בבית אוכל משובח, טעים ומזין כחלק משגרת היום- יום וללוות אתכם בתהליך של שדרוג המטבח שלכם לכזה שיהיה מוכן ליצור הרגלים של הכנת אוכל המתאים לאורח חיים בריא יותר.

אורך הקורס: 12 מפגשים פעם בשבוע

אורך כל שיעור: 3 שעות 

עלות הקורס :  4100 ₪
 

מועדי הקורס:

מסלול בוקר יפתח בתאריך 4/3/15, ימי רביעי בשעות 10:00-13:00.
מסלול ערב יפתח בתאריך 23/3/15, ימי שני בשעות 19:00-22:00.


 




[[ טופס מוטמע-12969]]


 

 

שתף   077-4602678

רחוב קהילת ורשה 78, שכונת הדר יוסף, תל אביב טל- 0774602678