קמפיין רילוקיישן ייחודי עד 30.4.2020

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' בשיתוף משרד עורכי דין מוביל בתחום מיסוי בינלאומי מנהלים קמפיין ליווי ייחודי בנושא מיסוי רילוקיישן לישראלים ששבו לישראל בעקבות נגיף הקורונה. מדובר באחד הפרויקטים החשובים שנעשו לאחרונה בישראל שמטרתו הסדרת נושא מיסוי של ישראלים מול מוסדות המס בישראל. הקמפיין יימשך עד סוף אפריל 2020 במסגרתו יקבלו מצטרפים ייעוץ ראשוני ללא עלוץ והתווית "דרך המלך" לדיווח הכנסות לרשויות המס בישראל.   

טופס רישום וקבלת מידע ראשוני
השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם באופן מיידי!


מייל:*
סלולרי:*
שם*

רילוקיישן בצל המגפה והשפעתה על מבחן התושבות
בעקבות התפרצות המחלה בסין, שבו לישראל מאות אלפים ישראלים עם משפחתם בתחילת פברואר, ומאז הם כאן. מאחר שאינם יכול לחזור לחו"ל, חלקם עובדים מישראל וממשיכים לקבל את משכורתם מהחברות בחו"ל, לחשבון בחו"ל.
הם מתגוררים באופן זמני אצל משפחתם בישראל או בבתי מלון או בשכירות בישראל, ובמקביל עדיין משלמים את דמי השכירות הנדרשים על הדירה ששכרו בחו"ל.
כעת החלו להתעורר אצלם שאלות בנוגע לתושבות ישראלית לצורכי מס.
האם יהפכו בעל כורכם תושבי ישראל ויידרשו לשלם את המס, האם עדיין ייחשבו כתושבי חוץ לצורכי הדין הישראלי?
ההגדרה הנוכחית של "תושב" לצורכי מס קובעת כי מי ששהה בישראל יותר מ-183 יום בשנת המס, או מי ששהה לפחות 30 יום בשנת המס הנוכחית, ובספירה תלת-שנתית של השנה הנוכחית יחד עם השנתיים שקדמו לה, יותר מ-425 יום - נחשב לתושב ישראל.
לצד המבחן של "מספר הימים" קיים גם מבחן מהותי הגובר על החזקות המספריות, והוא "מבחן מרכז החיים" המשקלל קריטריונים שונים, ובכללם בית הקבע, מיקום התא המשפחתי, מיקום העסק או העבודה, מיקום הנכסים, מיקום הקשרים החברתיים, שייכות לארגונים מקצועיים וכיו"ב.
אם משבר הקורונה יחלוף בטווח של מספר שבועות בודדים, לא צפויה להתעורר בעיה גדולה בעניין שאלת התושבות הפיסקלית של תושבי ישראל השוהים בישראל מפאת נגיף הקורונה, והם  ימשיכו להיחשב לתושבי חוץ כל עוד יעזבו את ישראל מיד.

השאלה מה יקרה אם יתממש תרחיש שבו המשבר יימשך עוד מספר חודשים, או לא יסתיים עד סוף שנת 2020?

הכנסות ישראלים מחו"ל
שכירים בחברות זרות שהעסקתם נמשכת, והם ממשיכים לעבוד מרחוק באמצעים האלקטרוניים המודרניים, משפחתם נמצאת איתם מכורח הנסיבות, ואם וכאשר סיום המשבר יוביל גם לחזרתם למדינת המוצא,  סביר כי תושבותם הזרה עומדת בעינה אף בתקופה זו.
תקנה 3 לתקנות מס הכנסה (קביעת יחידים שיראו אותם כתושבי ישראל וקביעת יחידים שלא יראו אותם כתושבי ישראל) הקובעת כי יראו אדם שאינו עולה חדש ושוהה בישראל יותר מ-183 ימים כתושב חוץ, אם בחמש שנות המס הקודמות לשנת המס היה תושב חוץ והוא נופל לאחת הקטגוריות המנויות בתקנה. בין הקטגוריות נכללת קטגוריה של חולה המאושפז בבית-חולים או במוסד שיקומי, שהגיע לישראל לצורך אשפוז או שחלה בעת שהותו בארץ, ואשר אילולא תקופת אשפוזו לא היו חלות לגביו החזקות המספריות.

ניתן להקיש מתקנה זו, אף אם לא מתקיימת מפורשות במקרה שלפנינו, שנסיבות רפואיות של מגפה עולמית 'המקרקעות' אדם לישראל, לא יפגמו בסטטוס תושבותו הזרה. אף אם קבוצת האנשים המדוברת לא חלתה ולא אושפזה, אנו סבורים שכורח הנסיבות מחייב את המסקנה שהם נותרו תושבי חוץ.
בהנחה שאותם ישראלים לשעבר, תושבי חוץ ערב המשבר, שוהים בישראל בעל כורחם, ועובדים מהבית עבור המעביד הזר (בין אם זו חברה זרה בינלאומית ובין אם זו חברה זרה בבעלותם), עשויה לעלות טענה מפי רשות המסים שהכנסתם כפופה למס בישראל. אך יש לטעון ל'שהייה כפויה' ולנטרל את ימי השהייה הכפויים בישראל, כך שלא ייספרו במניין הימים למבחן התושבות".
הבעיה תצוף אם שהייתם תתארך מעבר לשישה חודשים בשנת 2020. במצב כזה תוטל עליהם חובה לפתוח תיק ולהגיש דוח מכוח תיקון 223 לפקודה. ואז רשות המסים, הצמאה לגידול בהכנסות המדינה, עשויה לטעון לתושבות ישראלית שלהם, או לחלופין למיסוי הכנסת העבודה שלהם.
מיסוי בינלאומימיסוי רילוקיישן
יצוין, כי דברי הפרשנות של ה-OECD אף מציינים בקשר להכנסת עבודה ולתנאי שבמסגרתו קמה זכות למדינת המקור למסות הכנסת עבודה של תושב חוץ, אם שהה בתחומיה יותר מ-183 יום בפרק זמן של 12 חודש, כי יש לנטרל את התקופה שבה שהה במדינת המקור מכורח מחלה ממושכת. מדברים אלה יש להקיש לענייננו, ששהייה כפויה בישראל בשל משבר הקורונה אף היא ראוי שתנוטרל לעניין החזקות המספריות בהגדרת 'תושבות' לעניין יחיד.
מאמרים בנושא תושב חוזר / תושב חוזר ותיק

אז מה תקבלו בייעוץ הראשוני

 נשלח לכם שאלון קצר. 
הייעוץ כרוך בקבלת מידע ראשוני שיינתן על בסיס שאלון קצר.
יחד נשב וננתח את השנים שבהם שהיתם בחו"ל מקורות ההכנסה שלכם מחו"ל 
 נמקד את הצורך בייעוץ באמצעות מידע על מועד העזיבה, הפעולות שביצעתם טרם היציאה מהארץ ובמהלך השהות בחו"ל, מניין ימי השהייה בישראל, סוג המעסיק, פעילות עסקית בחו"ל.
 נבחן את מעמד התושבות שלכם החל ממועד העזיבה ולאורך כל תקופת השהייה שלכם מחוץ לישראל. 
מעמד תושבות לצורכי מס כולל את מבחן מרכז החיים, ניתוק ומרב הזיקות בהיבט סובייקטיבי (כוונות) ואובייקטיבי. הקביעה על מעמד התושבות תשפיע באופן מהותי על האופן שבו אתם צריכים לפעול מול רשות המסים ולדווח על ההכנסות בעתיד. 
 נבחן את מועד הניתוק מישראל
 בחינת השקעות בישראל ובחו"ל וקריאת חוזים
 בדיקת תחולת סעיף בעניין "מס יציאה" בפקודת מס הכנסה
 בחינת יישום אמנה למניעת כפל מס.
 בחינת סוגיות בהיבט ביטוח לאומי.
 בחינת חשיפות מול רשויות המס.
 נבצע עבורכם סימולציה בשנת המס הראשונה- לחישוב משוער של מס הכנסה וביטוח לאומי בהסתמך על המידע שתימסרו.

                                                
                                  
                                                          
                                                        







מה לקוחות מספרים?

קיבלנו על רואה חשבון אמנון בן שושן המלצות רבות וטובות מישראלים בסין ברילוקיישן ולכן פנינו אליו כדי שיסדיר עבורנו את המיסוי בישראל.
מההתחלה הייתה תחושה שעשינו בחירה טובה. העברנו לאמנון את כל המידע שביקש ותאמנו שיחה. אמנון הסביר לנו בנועם, ביסודיות, ומקצועית את החלופות וההשלכות והתווה עבורנו את הדרך לדיווח נכון מול רשויות המס בישראל. תמיד קיבלנו מענה מהיר והרגשה שההצלחה ושביעות הרצון שלנו חשובות לו. המינימום מבחינתנו הוא להודות בפלטפורמה זו ולהפיץ את שביעות רצוננו הגדולה מהשירות המצוין שקיבלנו. לא מובן בכלל"

תמיר והילה זהבי

ביצענו עם אמנון תהליך רילוקיישן לאירופה וניתוק תושבות. 
אמנון בקיא מאוד בתחום המיסוי וביטוח לאומי ושיקף בפנינו לכל אורך התהליך בסבלנות רבה ובמקצועיות את כל האפשרויות לדיווח מול רשויות המס.
מדובר בליווי שאינו קצר ולכן היה חשוב לנו לעבוד עם אדם סבלני שיהיה קשוב לכל הצרכים שלנו כמשפחה ואמנון ענה על כל הדרישות. ממליצים עליו מאוד!
אנחנו כרגע שוהים בחו"ל ונשמח לשתף בתהליך עוד משפחות במצבנו.



נטלי ואוהד הולנדר

עזבנו את הארץ יחד עם שלושת ילדינו לארה"ב לטובת עבודה בחו"ל ופנינו לרואה חשבון אמנון בן שושן בעקבות המלצות שקיבלנו מחברים.
כבר בשיחה היה ברור שיש לנו עסק עם רואה חשבון שמבין את רזי המקצוע והייתה לנו תחושה טובה לגביו ולכן בחרנו בו. אמנון ליווה אותנו בסבלנות וענה לכל שאלותינו במקצועיות. אמנון פעל עבורנו מול הרשויות והשיג לנו את התוצאות שרצינו. ללא ספק בחירה מוצלחת ומומלצת"


אורן ואיילה גליק

תמיד חששתי לשאול שאלות בתחום המיסוי על אף שידעתי שמדובר במידע שאני חייבת לדעת כבעלת עסק. במשרד של אמנון התבהרו לי כל הנושאים ואני מרגישה הכי חופשי לשאול. אמנון איש מקצוע סבלני ומדבר בגובה העיניים בשפה ברורה ובאנושיות רבה, ההסבר מונגש בפשטות ולא פעם קיבלתי מענה גם בנושאים שהיו מעבר להגדרת השירות.
אמנון הוגן, אמין ומאוד מקצועי. מומלץ"


אדווה וירון 
ניתן להגדיר את המשרד בשלוש מילים: אמינות, מקצועיות ושירות.
תמיד מקבל מענה מקצועי ובלתי מתפשר ומעבר לכך ההרגשה תמיד שההצלחה ושביעות הרצון שלי כלקוח מקבלים חשיבות עליונה"

עוז והלנה ברקת
הגעתי לאמנון מתוך צורך בתכנון מס מקצועי בנושא מיסוי רילוקיישן והסדרת המס בישראל עם חזרתנו ארצה בעקבות נגיף הקורונה.
רואה חשבון חייב להיות בקיא בנבכי תורת המיסוי ואמנון היה הכתובת הנכונה.
אמנון פתח בפניי את כל האפשרויות לתכנון ומיצוי כל הטבות מס.
חיסכון המס שנבע מהתכנון היה מהותי נתן לי מרחב לצמוח. תהליך שהיה מלווה בהמון שקט מצד המשרד וזה בדיוק מה שהיינו צריכים בתקופה הזוי שכזו. 

איתי ואילנה

מי זכאי לייעוץ ראשוני?