החלה ההרשמה לגני הילדים ובתי הספר של קשת במזכרת בתיה

במהלך חודש ינואר יתקיימו ערבי הסברה לגנים ולבתי הספר:

    גני הילדים (טרום חובה וחובה)
ביום רביעי, י"א טבת 8.1.20 בשעה 20:00  גן אולגה (גולדה מאיר 25) 


    בית ספר יסודי
מפגש א': יום שישי כ׳ טבת 17.1.20 בשעה 10:00 (רח' רפאל סויסה 34)
מפגש הסברה לאחר מכן יתקיים סיור בבית הספר בשעה 12:00
מפגש ב': יום שישי כ״ז טבת 24.1.20 בשעה 12:00 סיור בבית הספר
(רח' רפאל סויסה 34)

   תיכון (כיתות ז'-יב')
יום חמישי 2.1.2010 ה' טבת בשעה 20:00 (מוטה גור 2)

לפרטים נוספים והרשמה למפגשי ההסברה לגנים, ליסודי או לתיכון השאירו פרטים

שם*
סלולרי*
בחרו סוג מפגש:*
אנו מקיימים אורח חיים:*
הודעה- טקסט חופשי
קשת מזכרת בתיה, הינה מסגרת חינוכית קהילתית הדוגלת בחינוך ובחיים קהילתיים משותפים למשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות תוך שמירה על זהותו וערכיו של כל תלמיד.
תכנית הלימודים הייחודית שלנו מבוססת על ערכים משותפים והכרות מעמיקה עם ארון הספרים היהודי תוך שימת דגש על סובלנות, מעורבות חברתית גבוהה - בתוכן ובמעשה, לצד ערכים, שאיפה למצוינות ופתיחות לחדשנות. בערב ההסברה יוצג המודל החינוכי הייחודי של מוסדות קשת כמו גם הערכים, הגישה פדגוגית והדרך בה הם באים לידי ביטוי בחיי היומיום בגים ובבתי הספר.

לפרטים נוספים והרשמה למפגשי ההסברה לגנים, ליסודי או לתיכון השאירו פרטים

שם*
סלולרי*
בחרו סוג מפגש:*
אנו מקיימים אורח חיים:*
הודעה- טקסט חופשי


חזון הקהילה




השדרה חינוכית הכוללת גני ילדים, חטיבה ותיכון הפועלים ברוח החינוך המשלב ובו לומדים ומלמדים תלמידים ומורים מכל גווני הקשת היהודית ונחלקים לשתי קבוצות זהות, תפילה ומפגש.

חזון הקהילה מבוסס על השאיפה ליצירת חברה משותפת אשר בה נשמר ומתגבש ייחודה של כל קבוצת זהות תוך דיאלוג שוויוני ומכבד.

המודל פועל על פי עקרון "ביחד ולחוד" המאפשר לכל קבוצת זהות להתחנך על פי השקפת עולמה ואורחות חייה.
כמוסדות חינוך אנו רואים בחיים ובלימוד המשותף אמצעי ולא מטרה. מעבר לרצון ליצור חברה משותפת ולחולל תיקון בחברה הישראלית, אנו שואפים לחנך את תלמידנו להיות לבוגרים הסובלניים לדעותיהם של אחרים, המסוגלים לראות צדדים שונים של אותה בעיה, הרגילים לחדד את השקפותיהם ולהתנסח ברהיטות והרואים עצמם מחויבים לעשייה שתחולל שינוי חיובי בחברה.

חזון הקהילה מבוסס על עיקרון "ריבוי הקולות" המאפשר וקורא לחשיפה למגוון דעות, מקורות ושיטות הוראה. אנו מאמינים כי בבית הספר שלנו – כמו גם בחברה הישראלית – אפשר וניתן להכיל קולות משותפים יחדיו: של הגננות והילדים, התלמידים והמורים, של מקורות הלימוד ושיטות ההוראה, של דעות שונות, של מנהגים שונים ועוד. "ריבוי הקולות" שלנו בא לידי ביטוי בתכנית לימודים ייחודית ובתכנית חברתית עשירה. כך לדוגמא מתקיימים בבית הספר שיעורים משותפים במסגרת בתי מדרש, שיעורי פרשת שבוע ודיון משותף בתכנים מגוונים. מוסדותינו פונים למשפחות המאמינות באידאל החינוך המשלב, הקורא לחיים משותפים "לחיות ולהתחנך ביחד".


הדרך שלנו

במוסדותינו מתקיימות שתי קבוצות ללימודי יהדות: קבוצת המפגש וקבוצת התפילה . בית הספר מקפיד על העמקת הזהות האישית והייחודית של כל תלמיד, על פי אורח החיים המתקיים בביתו ועל פי השתייכותו לקבוצת הזהות. תכנית הלימודים הייחודית מדגישה את הסובלנות ומבוססת על הכרות מעמיקה עם ארון הספרים היהודי תוך שימת דגש על מעורבות חברתית גבוהה- בתוכן ובמעשה, לצד ערכים, שאיפה למצוינות ופתיחות לחדשנות. 

הפעלת תכנית הלימודים הייחודית מבוססת על תכנית לימודים נוספת (תל"ן) וכרוכה בתשלום נוסף עבורה.

ביה"ס והגנים מחויבים לתוכנית המלאה של משרד החינוך עם תגבור מקצועות היסוד, תוך שמירה על איזון עדין בין למידה עיונית ומעשית. לפיכך, תכנית הלימודים בבתי הספר כוללת לימודי חקלאות, דרמה אשכולות חשיבה, פינות משחק-למידה ועוד. גם בשיעורים העיוניים מרבים התלמידים ליצור ולחוות את הנלמד. בלימוד אנו מכוונים לפן הערכי של תכני הלימוד כבסיס לעשייה חברתית והתנדבותית. כמוסודות משלבים, שבם לומדים תלמידים מכל גווני החברה הישראלית, והם מחוברים לערכים של אחדות החברה הישראלית תוך נתינת מקום וערך לכל גווני הזהות - המפגש הוא כלי בסיסי. המפגש מתבטא בגנים, בבתי הספר ובחיים ביחד, כמו גם בלמידה שמפגישה את התלמיד עם מה שמחוץ לו. ניתנת חשיבות ללימוד המקורות היהודיים בצוותא, לשם יצירת שפה משותפת המאפשרת שיח, פתיחות ורבגוניות כיסודות שורשיים כבר מגיל צעיר.


הערכים והעקרונות המנחים:

עיסוק בזהות היהודית הישראלית והיחשפות למקורות יהודים ואוניברסליים.
למידה הנותנת מענה למגוון היכולות הרב תחומי של הילדים השונים כחלק מתהליך של חדשנות פדגוגית.
טיפוח תחושת שייכות וקשר אישי בין הצוות החינוכי לתלמידינו.
טיפוח לומד עצמאי בעל חשיבה ביקורתית וחקר.
שאיפה למצוינות כל תלמיד ביחס לעצמו. 

בבית הספר
פיתוח אישי
בקשת עושים מאמץ למצוא בכל תלמיד/ה נקודות חוזק בהן יוכלו לפרוח. בין התוכניות השונות המתקיימות בבית הספר: מצוינות, מדעים, בית מדרש, מוסיקה, מצוינות מתמטיקה, חקלאות, דרמה, וועדת ספריה, נבחרת ספורטותחרויות.
בית מדרש פעיל
קשת הינה קהילה, ובית הספר מחנך לתרומה ומעורבות בקהילה. תלמידי/ות כיתות ו' יוצאים פעם בחודש להתנדבות בתחומים שונים: בסיוע למשפחות, בחונכויות אישיות, ועוד. קהילת הורי בית הספר ובראשם ועד ההורים הינם שותפים חשובים ומשמעותיים בעשייה ובקידום בית ספר.
התחום הלימודי
חלק מרכזי בדרך החינוכית של בית הספר הוא פיתוח החקרנות והסקרנות בקרב התלמידים, זאת כאמצעי להכוונת תלמידינו להיות מובילים בחברה. אנו שואפים שהתלמידים יצליחו להגשים את עצמם, להתפתח, לצמוח ולגלות את "האני" תוך כדי גילוי תגליות חדשות סביבם. חלק משמעותי מתכנית הלימודים בבית הספר שמה דגש על אוריינות טכנולוגית, הקניית כלים יישומים ורכישת מיומנויות של המאה ה-21 לתלמידינו.
בית מדרש פעיל
על מנת לאפשר לתלמידים לפתח את החיבור שלהם לזהותם היהודית וכן העמקה והבנה בטקסטים ומקורות יהודיים, מתקיימת תוכנית לימוד שבועית במסגרת בית המדרש.
צוות

סוד כוחו האמיתי של בית הספר הוא הצוות החינוכי האיכותי, היצירתי המגוון והמסור.



לפרטים נוספים והרשמה למפגשי ההסברה לגנים, ליסודי או לתיכון השאירו פרטים

שם*
סלולרי*
בחרו סוג מפגש:*
אנו מקיימים אורח חיים:*
הודעה- טקסט חופשי