שתף    שלח לחבר  

 

 

המסע לשיווק

רבות דובר על חשיבות תכנון הקמפיין השיווקי.
אך מהו בעצם קמפיין?
קמפיין הוא מסע. לרוב ניתקל במושגים קמפיין שיווקי, קמפיין פרסומי, קמפיין קידומי, אך לכולם אותו הרעיון: מסע ממוקד ומתוכנן מראש.
וכמו לכל מסע, גם לקמפיין ישנם מספר שלבים:

 תכנון

זהו אולי החלק המתאגר והמרתק ביותר: זוכרים איך לפני הטיול הגדול של אחרילפני צבא עסקתם ימים בנבירה קדחתנית בספרים, הרצאות מומחים וחובבים, סיפורים של מי שכבר היה, אתרי אינטרנט..?
כל אלו יכולים להיות הכנה מצויינת לתכנון הראשוני של מסע השיווק שלכם.

· מטרה וזמנים- תחילה עליכם להגדיר את מטרת המסע: לקבוע תמונה ויעדים מוגדרים, כולל יעדי ביניים, זמנים ותיזמון.
מטרה כזו יכולה להיות הגדלת המכירות של מוצר דגל למשל. כדי לעשות זאת עליכם תחילה להביאו למודעות הקהל (הפצה ופרסום), להציג את ייתרונותיו (שיווק) ורק בשלב האחרון לגשת למכירה בפועל.
בתכנון היעדים, כדאי לרשום מספר נקודות ציון ויעדי ביניים על מנת לוודא שאתם על הדרך הנכונה. אם במקרה גיליתם שהדרך אינה מובילה ליעד שלכם, תמיד תוכלו לעצור ולבחור דרך אחרת.

· הפרד ומשול– לקפוץ מהבריכה ישר לאוקיאנוס אינו מעשה חכם גם לשחיין מקצועי.
לפני שתתנפלו על כל מי שיקלע בדרככם, הגדירו לעצמכם קהלים "חמים" בעלי פוטנציאל גבוהה. זה יהיה הקהל בעל התשואה הגבוהה ביותר.
כך תוכלו להעריך את היקף המעגלים החיצוניים יותר על מנת למשוך אותם לליבת הלקוחות שלכם. לימדו והעריכו את המאפיינים של כל מעגל כזה, כך שתוכלו לבנות את המסרים בצורה הישירה והאופטימלית עבורם, והמתאימה ביותר לשלב בו הם נמצאים.

· ציוד וממון– לכל מסע ישנם התקציב והכלים העומדים לרשותם. זהו השלב בו עסקים רבים טועים לחשוב שככל שיוציאו כסף רב יותר – כך הצלחתם תגדל. אך אין זה נכון.
תקציב דל מעודד יצירתיות, ויצירתיות מובילה את החדשנות. בדקו היטב מהם הכלים העומדים לרשותכם, ולמדו לעשות שימוש נבון ומקורי בכל אחד מהם. השקעה בלמידה מוקדמת עשוייה לחסוך כסף רב ומאפשרת לכם לייעל את הדרך ואופן הפעילות, ואולי אף תגלו שעומדות בפניכם האפשרויות למטרות גדולות משתכננתם.

 

 בחירת המסלול

לכל מסע ישנם רגעי שיא ורגעי שפל.
נצלו את רגעי השיא להעצמה אישית ועסקית, ואת רגעי השפל ללמידה ושיפור.
הערכות מצב בכל אחת מנקודות אלה ובנקודות ביניים יאפשרו לכם להתפרש ולהגיע לחשיפה רחבה מחד, ולהישאר מאוזנים וממוקדים מאידך.

לאחר שאתם מכירים את הכלים העומדים לרשותכם, צרו לכם מפה של הפלטפורמות העומדות לרשותכם: רשתות חברתיות, אתרים ופרומים, פרסום במודעות ופרסום חוצות, כנסים ואירועים וכל הזדמנות אחרת. תופתעו לגלות שגם קניות בסופר או חתונה של חברים עשויים להיות הזדמנות נהדרת לצרף לקוחות חדשים ואיכותיים למעגל שלכם.
כל פלטפורמה פונה לקהלים שונים – פלחו ומפו גם אותם.


 פעולה, מעקב והסקת מסקנות

כעת התחילו לצעוד. עקבו אחר המפה והצעדים שקבעתם והגדרתם מראש.
אל תיבהלו אם טעיתם בפנייה או נתקלתם במחסום. ייתכן שתגלו נקודות חדשות ומרתקות יותר, וייתכן שתגלו שהדרך אינה מתאימה לכם.
הקפידו למדוד כל צעד לבדוק את תוצאות הצעד הקודם. היו ערים לסובב אתכם.
לימדו את התפתחות הקהל שלכם ואל תפחדו לשנות ולפעול במידה ועולה רעיון חדש או רוח של שינוי. זכרו כי גמישות וזרימת המים היא מאפשרת להם לפרוץ במקומות חדשים ואילו נוקשות הסלע היא השוברת ומפוררת אותו.