שתף    שלח לחבר  
צילום דוקומנטרי עם ה Canon C300.

הצלם רוני כצנלסון, צילם שבוע ימים פרוייקט דוקומנטרי עם ה C300.
בקשתי מרוני לחלוק איתנו את הרשמים שלו.



צילום: רון חיימוב.
 
צילום במצלמת Canon C300  
מאת: רוני כצ
נלסון

לפני כמה שבועות קיבלתי כמו כולם מייל מ"רד רנטל" בנושא המצלמה החדשה של קנון C300 . התמונה הזכירה לי את מצלמת ה"בולקס" הוותיקה והטובה. קראתי בשקיקה את הנתונים והייתי סקרן לדעת האם זו המצלמה שכולנו מצפים לה, עם גודל פריים רחב המאפשר עומקי שדה כמו ב - 35 mm , אבל נותנת פתרונות נוחים גם לצילומים בסרטים דוקומנטריים.

בשבוע שעבר נפלה בחלקי ההזדמנות לבחון את המצלמה בעת צילומים לסרט דוקומנטרי של הבמאי Sandi DuBowski מניו יורק.
השתמשנו בעדשת Canon EF–S 17–55mm f/2.8 IS SUM  ,עדשה מצוינת שמכסה היטב את הצרכים בצילומים דוקומנטריים:
כמו בכל מצלמה חדשה לקח לי בערך חצי יום צילום להתרגל אליה, למיקום הכפתורים ולעדשה. המצלמה קלה ונוחה להחזקה ביד ולמרות זאת בגלל הזום והפוקוס הידני חייבים מכתוף או מוט מייצב. הנדסת אנוש חכמה, מיקום הכפתורים ותפעול המצלמה פשוט ונוח, מסך LCD מתכוונן לכל הצדדים עם אפשרות להפוך את התמונה, עינית באיכות גבוהה ונוחה לשימוש, ידית אחיזה מעולה עם כפתור לשינוי צמצם בצורה קלה ונוחה. גם לפוקוס התרגלתי למרות עומק השדה הקטן. התפריט נוח מאד עם אפשרויות רבות ומגוונות (מצרף קובץ של מדריך מפורט של המצלמה)
כמה נקודות חשובות שלמדתי במהלך הצילומים:
בתפריט יש פונקציה שנקראת Canon Log Gamma . קנון ממליצים וגם הצלם האמריקאי של הסרט בקש ממני לעבוד עם הפונקציה הזו. משמעות הדבר שהתמונה המתקבלת היאתמונה בעלת קונטרסט נמוך ושטוח, אבל מאפשרת טווח דינמי רחב, ולדעתם אף הטוב ביותר, לגריידינג / תיקוני צבע בפוסט. בתפריט קובעים: CP CINEMA LOCKED MOD ואז אין אפשרות להשתמש ב – Costume Mode

האמת שזה קצת מוזר כי התמונה נראית באמת רע. כדי למנוע את הבעיה הזו, קנון צרפה לתפריט פונקציה/מאפיין בשם View Assist  , שמראה כיצד התמונה תראה אחרי הגריידינג בפוסט וזה בהחלט עוזר. לא יכולתי לבדוק את זה בפוסט כמובן, אבל בקרוב אבדוק את זה בפרויקט אחר. אפשר כמובן לצלם ללא הפונקציה הזו ולהשתמש במאפיינים אחרים הקיימים בתפריט. מצרף לינק מצוין בנושא:
הגמישות של החיישן מדהימה! צילמתי סצנה עם אנשים במרפסת בצל, כשהרקע ב over היסטרי וקיבלתי פרטים מדויקים לאורך כל הדרך. אפשר להגיע במצלמה לרגישויות גבוהות ולקבל תמונה טובה ללא רעש. אני עבדתי בד"כ ב - 850 ISO, אלא אם היה צורך ביותר מזה בגלל אור נמוך. עד 2500 ISOלא מורגש רעש ותמונה מתקבלת על הדעת אפשר לקבל גם עד 6500 ISO. קיימות אפשרויות רבות לגבי White Balance ואפשר לבחור את טמפרטורת הצבע. יש גם 3 פילטרים ND בתוך המצלמה. לא לשכוח לעשותBlack Balance  ומציע לכם לבטל את כפתור מס' 7 הנמצא על ידית האחיזה שמיועד להגדלת התמונה לצורך פוקוס. קרה לי בתחילת הצילומים שלחצתי בטעות על הכפתור וכמובן ראיתי פריים אחר ממה שצולם. בכלל כדאי לנעול כפתורים שאין בהם שימוש בזמן הצילומים.
שולח לינק מצוין נוסף ובו כל השאלות והתשובות על המצלמה:

לסיכום הייתי אומר שמצלמתCanon C300  היא צעד משמעותי נוסף בשיפור איכות התמונה (והסאונד!), תפעול המצלמה ונוחות העבודה בתחום המצלמות מסוגה.

סוף סוף אפשר לצלם גם סרטים דוקומנטריים באיכות גבוהה, בלי לסבול ובתקציב סביר בהחלט.

 רוני כצנלסון - פילמוגרפיה IMDB
 


 


שילחו לנו מייל, קבלו הצעת מחיר -

אנחנו ברד רנטל יודעים איך אפשר (גם בתקציבים קטנים) להפיק סרט עם לוק קולנועי מדהים.
זו המומחיות שלנו, זה סוג הציוד שיש לנו.
מעוניינים לקבל הצעת מחיר עבור הפרוייקט הבא שלכם?


שילחו לנו מייל, ונחזור אליכם בהקדם>>




עדשות Cooke:

עדשות Cooke נחשבות לעדשות היפות בעולם.
Red Rental היא חברת השכרת ציוד היחידה בישראל, המספקת עדשות Cooke חדשות.

לחץ כאן לראות אילו סרטים צולמו עם עדשות Cooke>>

 


 

אביב הגיע, פסח בא ...


פסח כבר עבר, אך מבצע ההיכרות עדיין ממשיך...

לכבוד האביב התחדשנו בארסנל מצלמות חדשות מדהימות חדשניות ונחשקות.

Canon 5D mark3  Canon C300  Red Epic.


לכבוד הגעתן של המצלמות החדשות אני שמח להכריז על חודש היכרות.

במהלך החודש הקרוב, החל מה 10 לאפריל ועד ה10 למאי , כל המצלמות החדשות ב 50% הנחה.

Cooke lenses              RED Epic               C300 PL mount         C300 EF mount            Canon 5D mark3
 
 

 


לחץ כאן לרשימה מלאה של ציוד חדש וקישורים>>
 



אני מקווה שמצאתם את הניוזלטר שלנו מועיל ומעניין, 
אשמח אם תפרגנו ותעבירו את המידע הלאה לחברים.


להצטרפות לרשימת הנמענים של הניוזלטר שלנו - לחץ כאן>>

שבוע טוב,
אריאל גליקסון וצוות Red Rental.