ניוזלטר לדירקטורים ובכירים
מאי 2014


י
פסגות בית השקעות ואיגוד הדירקטורים בישראל גיבשו תוכנית הכשרה שנתית מומלצת לדירקטור על רקע הוראות ממשל תאגידי מומלצות בחוק החברות
קיימת חשיבות עליונה שהדירקטוריונים של החברות בכלל ושל חברות ציבוריות בפרט, שבהם מושקעים כספי ציבור, ינהגו במקצועיות ובמיומנות המתבקשת מהתפקיד. דירקטוריון מקצועי ומיומן ישפר את ההתנהלות העסקית של החברה ויביא להשאת ערך לטווח ארוך לציבור המשקיעים בו.  
על פי החקיקה החדשה והפסיקה הרבה בנושא, מעמדו של הדירקטור נבחן ונשפט "כאיש מקצוע סביר" אשר לו אחריות רבה יותר מאשר "לאדם הסביר". מכאן גם נגזרת היקף אחריותו האזרחית והפלילית של הדירקטור וההצדקה שהדירקטורים בחברות יתפקדו כ"אנשי מקצוע" בעלי הכשרה מקצועית מתאימה וכן בעלי מיומנות תיאורטית ומעשית.
 
לאור החשיבות ההולכת וגוברת של התפקיד המרכזי של הדירקטוריון בכלל ושל כל דירקטור בפרט כשומרי הסף של כספי הציבור וכמפקחים על פעילותן של הנהלות החברות, פסגות בית השקעות, שהינו מנהל כספי הציבור הגדול בישראל, ואיגוד הדירקטורים בישראל גיבשו יחדיו תוכנית הכשרות שנתית מומלצת לדירקטור, אשר תסייע לו למלא את תפקידו החשוב והמורכב  בהצלחה ובאחריות.
 
קיומן של הכשרות מתאימות יסייע לדירקטור בפיתוח יכולות ומיומנויות מקצועיות ואקטואליות הרלוונטיות לניהול דירקטוריון אפקטיבי, לבקרה ולפיקוח הולם על תיפקוד החברות ולכך שהדירקטור ימלא את תפקידו באחריות ובאופן איכותי יותר לטובת החברה, ציבור בעלי מניותיה ונושיה.
 
פסגות בית השקעות, כמנהל כספי ציבור הגדול בישראל,  רואה חשיבות עליונה בכך שבחברות שבהן מושקעים כספי לקוחותיו יכהנו דירקטורים מקצועיים בעלי הכשרה מתאימה. בנוסף, בעת ההצבעה על מינוי דירקטורים בחברות שבהן מושקעים כספי לקוחותיו של פסגות, פסגות יביא בחשבון במסגרת מכלול השיקולים הרלוונטיים גם את הכשרתו ומיומנותו של הדירקטור.
איגוד הדירקטורים יעניק לחברים אשר השתלמו על פי ההמלצות, תעודה בהתאם להיקף ההשתלמויות והקורסים שיבוצעו בפועל על פי המפרט שלהלן:
12 שעות אקדמיות- תעודת ארד
18 שעות אקדמיות- תעודת כסף
24 שעות אקדמיות- תעודת זהב
מינימום מומלץ לקבלת תעודה - 12 שעות אקדמיות בשנה.

לרשימת ההשתלמויות המומלצות
 

לחברה ללא כוונת רווח דרושה דירקטורית
בעלת ניסיון של 5 שנים לפחות, בתפקיד בכיר
בתחום הניהול העסקי של תאגיד
בעל היקף עסקים משמעותי או
בתפקיד בכיר בתחום השירות הציבורי


הכהונה הינה בהתנדבות ללא תגמול

לפניות>>>
 


השתלמויות 

18.6.2014 הרצאות לדירקטורים:
  • כיצד להצליח בעסקאות, הכנה לקראת עסקה
בהרצאה נסקור היבטים שונים של עסקאות
ממגזרים שונים במשק וננתחם במכלול
הגורמים המרכיבים עסקה. 
  • תפקידו ותפקודו של הדירקטור בעולם ה- IFRS
בהשתלמות נלמד את העקרונות הכלליים של 
התקינה הבינלאומית וכיצד עורכות חברות את 
דוחותיהן הכספיים.  

להרשמה
צור קשר
www.idu.org.il
office@idu.org.il
03-7363146

לאתר איגוד הדירקטורים בישראל