שתף    שלח לחבר  
 
הבריאות שלך בידיים שלי
ידיעון בעריכת אלישבע הניג
גיליון 29

מזונות עשירים בנוגדי חימצון
שתף


 






 

מזונות עשירים בנוגדי חמצון
(שיכולים לעזור גם בהפסקת עישון!)


מפעם לפעם אנו זקוקים לתזכורות, והפעם לגבי מונחים שיכולים לסייע לנו גם מבחינה בריאותית:

ויטמין :C
ויטמין מסיס במים, ויעיל לבריאות העצמות, השיניים החניכיים וכלי הדם. חומר נוגד חמצון, ועוזר בחיזוק הגנת הגוף בפני זיהומים, ובסיוע בריפוי פצעים.
בפירות הדר, מלון, עגבניות, שום, תותים, אוכמניות, תפוחי עץ. שזיפים גויאבה ופפיה.

 

לחצו כאן כדי ללמוד על 10 המזונות עם הכי הרבה ויטמין C
(צפויה לכם הפתעה)


נוגדי חמצון
תרכובת המגנה על התא מנזק הנגרם ע"י רדיקלים חופשיים (מקורות פעילים של חמצן, קרינה, זיהום אויר ואחרים הגורמים נזק לתאים)
בירקות: וירקות כמו: קולורבי, כרוב, כרובית, שעועית,  ברוקלי ארטישוק, עלי מנגולד, תרד,שום ובצל. כתומים ואדומים (המכילים ליקופן –עגבניה סלק וכרוב אדום).
לחצו
כאן כדי ללמוד היכן יש הכי הרבה ליקופן

בפירות כמו : חמוציות ופירות יער, רימונים, תות שדה, דובדבנים, אוכמניות. 
אורגנו, מרווה, נענע, תימין, מליסה, רוזמרין, שמיר, לובאג', תימין לימוני ועירית. פולי סויה  זרעי שומשום וסלניום (מינרל חיוני לגוף במידה מוגבלת) המצוי בעיקר בביצה מבושלת, טונה בהירה במים, גרעיני דלעת קלויים, קוסקוס, בשר הודו וכבד בקר. אגוזי ברזיל, מיץ עשב החיטה ופטריות שיטאקי.

בטא קרוטן 
Beta Carotene


לחצו
כאן כדי ללמוד היכן יש הכי הרבה בטה קרוטן

סוג של פיגמנט המצוי בירקות ופירות כתומים שנהפך לויטמין A בגוף.
בטטה, גזר, מנגו ושסק.

 

 

 זכרו רק דבר אחד: אין להגזים בשום דבר. קצת מכל דבר עושה הרבה. וברוח המסטרשף-  חומרי הגלם בידכם. הפעילו את הדמיון. בתאבון ולבריאות!

  

אלישבע הניג – I.I.M
לראות את הכאב ולדעת לטפל
מומחית לאירידולוגיה IPEC עיסוי רפואי
   RCP I.M 11367
בן גוריון 254, גבעתיים 53326
טלפון: 03-7322668 , סלולרי 054-4657977
טלפקס: 03-5716940


 


 

דף זה מוצג באמצעות שלח מסר – מערכת דיוור אלקטרוני