שתף    שלח לחבר  
כלכלת נפאל של אחרי הרעש
ניוזלטר 
טל רשף - עסקים במזרח אסיה, 29 באפריל 2015
אודתינו | תחילת פעילות | מדינות אסיה | בין לקוחותינו
הרעש בנפאל הרעיד בה לא רק את הקרקע והבניינים אלא גם את כלכלתה, היום, לאחר שהרעידות פסקו, נפאל צריכה לחלץ לכודים, לטפל בפצועים, לפנות הריסות ולשקם את התשתיות.
האם היא תעמוד בכך?

כלכלת נפאל היא בין המפגרות באסיה כולה, יחד עם אפגניסטן, מיאנמר, קמבודיה ולאוס, התשתיות שנפגעו היו גם כך במצב לא טוב, המשאבים העומדים לרשות הממשלה מצומצמים ביותר, והציוד הנחוץ לצורך העבודות הנדרשות לא מצוי בה, זאת מדינה הנשענת עדיין בעיקר על עבודת ידיים זולות.

 
לא ניתן להשוות בין שיקום נפאל של אחרי רעידת האדמה לשיקום יפן של אחרי הצונאמי. ליפן העשירה היו תשתיות ומשאבים שלנפאל  אין ולצד זאת גם קיים הבדל של מנטאליות, של יכולת להתגייס ולבנות שמאפיינים את יפאן הרבה יותר מאשר את המדינה השלווה שבמרומי ההימלאיה
 
מה מקורות הקושי של כלכלת נפאל?
המדינה מפגרת מזה שנים אחרי קצב ההתקדמות של שכנותיה סין והודו. בשנים בהן הן נעו קדימה הייתה נפאל נתונה למלחמות עם המחתרת המאואיסטית, למשברים ואף מקרי רצח במשפחת המלוכה, וחוסר יציבות ממשלתית שהשאירה אותה בלי תוכניות פיתוח והכוונה ארוכת טווח.

ניכר חסרונן של תשתיות, אין בנפאל מערכת ראויה לשמה של נמלי אויר, של מסילות ברזל או כבישים מהירים, קשה גם למצוא בה שירותים ברמה טובה לצרכי יצור או שילוח. עקב אלה ועקב חוסר היציבות נמנעים משקיעים מלהכניס למדינה כסף שיכול היה לפצות על חוסר הכיס של הממשלה. הם נמנעים מכך גם עקב הרקע של אסונות טבע. כן, רעידת האדמה הזאת לא הייתה הראשונה.

האסון הנוכחי תופס אותה ברגע ביש מזל, הוא מתרחש לאחר שנתיים בהן היא החלה לאיטה להתפתח והגיעה בשנה שעברה ל-5% צמיחה כלכלית. זה היה מבחינתה הרגע למנף את הצמיחה הלאה, ולא להשקיע את מעט הנכסותיה בשיקום הריסות.

לוח הזדמנויות ושירותים
לוח אסיה - שירותים, עובדים בעלי נסיון, הזדמנויות עסקיות, פיתוח עסקי והצעות עבודה בשוקי מזרח אסיה

ללוח אסיה >>



עסקים בנפאל
הדף המרכז את המידע, הכתבות, ההצעות והאפשרויות הנחוצים לכניסה לפעילות אפקטיבית מול נפאל המשתקמת אחרי האסון

לדף עסקים בנפאל >>


צפו בראיון
ראיון שנערך ברשת i24-news בנושא כלכלת נפאל, ההשפעה של האסון עליה וסיכויי ההתאוששות

לצפיה בראיון >>



להצליח בקוריאה
כל הכלים שלהם אתם והעובדים שלכם זקוקים על מנת לפעול בהודו בדרך המותאמת אליה ולהביא תוצאות

לדף עסקים בקוריאה >>

ומה מחכה לנפאל בעתיד? 
בניגוד למדינות אחרות באזור זה היודעות להשתקם במהירות נפאל לא תוכל לעשות זאת בכוחות עצמה. כבר עתה ברור כי מימדי ההרס הם עצומים, שהנטל הכלכלי של השיקום גדול מכפי יכולתו של השלטון לגייס, ועם החיבור אל המחוזות המנותקים עקב קריסת תשתיות צפוי כי יתגלו מימדי הרס גדולים אף יותר מכך.
היכולת  של נפאל לצאת מהמשבר הזה ולחזור לצמיחה תלויה בכספים מן החוץ, במימון של תוכניות שיקום בידי גופים בינלאומיים, במענקים של ממשלות ומוסדות או"ם ובעצם בכל סיוע שהמדינה העניה והיפה הזאת תוכל לקבל. אם יוזרמו אליה כספים מספיקים יתכן ויוקמו בה תשתיות טובות יותר במקום התשתיות המיושנות שקרסו, יתכן ותבוא איתם רוח של אופטימיות ועשיה כפי שכבר קרה במקרי שיקום במקומות אחרים לאחר אסונות, ומי יודע, אולי תהיה בכך בדיעבד נחמה פורתא לעם שחווה סבל כה גדול.
במקרה כזה גם יפתחו בה אפשרויות לחברות ישראליות בתחומי תקשורת, הנדסה אזרחית, בריאות וסחר בינלאומי.
  
טל רשף - עסקים במזרח אסיה
054-4606270
Tal@intelectual.co.il
http://intelectual.co.il
במידה ואינך מעוניין לקבל מאיתנו פרסום, הודעות  וכדומה, באפשרותך ללחוץ על כפתור ההסרה בתחתית המודעה.