שתף    שלח לחבר  

 

עלון מידע מספר 5 לגננות
שבט ה'תשע"ה / פברואר 2015

גננת יקרה,

מה בעלון?


 
  משלוח נוסף בדרך לגנים!

יוסף יוצא לשוק של ז'קרובאט ומחפש מצרכים מיוחדים לקראת שבת, כדי לכבד את ה"אורחת" החשובה שמבקרת בביתו כל שבוע מחדש. ההכנות לקראת שבת בונות את הציפייה אליה ומסייעות לחגוג אותה באופן שונה ומיוחד משאר ימות השבוע. הסיפור מעורר מחשבה גם על עושר ועוני, ועל הדרכים להגיע לשמחה ושלוות הנפש.

לחצי כאן לרעיונות לפעילות סביב הספר "בשוק של ז'קרובאט: אגדה על-פי "יוסף מוקיר שבת" שכתב אורי אלון ובאיוריו של מנחם הלברשטט, שמחולק החודש בגנים הצעירים.


מי עוזר למי - נח לזיקית, או הזיקית לנח? הסיפור, שנכתב בהשראת מדרש חז"ל, עוסק בדאגה ליצור קטן ובטיפול בו, ומתאר לנו את קשרי הגומלין בין היצורים השונים בטבע, גדולים כקטנים.

ספר החודש לגני חובה הוא
"איך הצילה הזיקית את נח" מאת יעל מולצ'דסקי ואורית ברגמן. 

לחצי
כאן לרעיונות לשילוב הספר בגן. 


חלוקת הספרים ל- 7500 גנים ברחבי הארץ החלה לפני כשבוע, ואמורה להסתיים בעוד חודש. אנו מאחלים לך ולמשפחות הגן הנאה מרובה מהספרים!
 
חשוב מאד: החבילות נשלחות לגנים באמצעות חברת שליחים חיצוניות, אשר קובעת את סדר פיזור המשלוחים. גנים שונים בתוך אותה עיר עשויים לקבל את הספרים בהפרש של כמה ימים, ואין להילחץ אם חברותייך קיבלו את החבילה לפנייך. תודה על ההבנה ועל הסבלנות!



 

חוויות מהשטח
יריד הספרים הבינלאומי בירושלים

מאות משפחות ירושלמיות לא נרתעו ממזג האוויר הסוער והגיעו בשבוע שעבר ליריד הספרים הבינלאומי כדי לפגוש את מיטב היוצרים של ספרי ספריית פיג'מה! תודה מיוחדת לדני קרמן ואפרים סידון, שסיפרו על מאחורי הקלעים ביצירת הספרים "צפוף בבית" ו"משה והגדי", לדבורה בושרי שהפעילה את הילדים והקריאה את ספרה החדש "עץ אבא", וליעל מולצ'דסקי ואורית ברגמן על הפעילות היצירתית סביב ספרן החדש "איך הצילה נוח את הזיקית".  כדי לצפות בתמונות מהמפגשים כנסו לאתר לעמוד חוויות מהשטח או לחצו כאן לגלרייה ובחרו בקהילה "יריד הספרים הבנילאומי 2015". 


שמחנו מאד לקבל תיעוד מפעילות בבית ובגן בעקבות הסיפור "הגשר":

תודה ללאה פסטרנק מגן רימונים בישוב חשמונאים שסיפרה לנו על שיתוף פעולה בקרב כל ילדי הגן ביצירת תמונה משותפת של גשר.

התרגשנו מאד לקבל תיעוד של מיטל, אמא של שגיא שלומד בגן אשל בטירת הכרמל.

מיטל כתבה:
"אתמול שגיא הביא הביתה את הספר "הגשר". סיפרנו את הסיפור יחד עם בני הדודים שהתארחו אצלנו... והנה בבוקר החבר'ה בנו גשר מלגו וסיפרו את הסיפור שוב בהנאה רבה!"

נשמח לשמוע גם את הסיפור שלך!
כיצד את משלבת את התכנית בגן שלך? האם חגגתם את יום המשפחה עם ספריית פיג'מה? איזו תגובות את שומעת מהורי הגן? האם הילדים אוהבים ספר מסוים במיוחד?
את התיעוד ניתן לשלוח בדוא"ל
pjisrael@hgf.org.il  או להעלות כמסר פרטי בדף הפייסבוק.  שימי לב: לצורך פרסום תמונות של הילדים יש להעביר אלינו בפקס, דואר או סריקה אישורי הורים חתומים.  נוהל זה חיוני, גם אם החתמת אותם על כל טופס אחר של הגן או משרד החינוך.  טופס לאישור פרסום תמונות הילדים ניתן להוריד מאתר האינטרנט כאן.  (אין צורך באישור הורים כדי להעלות תמונות של עבודות יצירה.)

ספריית פיג'מה בתכנית "עושים סדר" עם בן כספית בשידורי החינוכית:

צפו בראיון מיוחד עם נטע שפירא, סמנכ"לית ספריית פיג'מה יחד עם הסופרת שהם סמיט. (הראיון שודר בתאריך 10/02/2015)


עזרי לנו להפיץ את אהבת הקריאה, הצטרפי לדף הפייסבוק שלנו!

למעלה מ- 6,400 גננות והורים מרחבי הארץ כבר עשו לנו לייק בדף הפייסבוק של ספריית פיג'מה והקבוצה ממשיכה לגדול! אם טרם הצטרפת את מוזמנת! בבקשה המליצי גם להורי הגן להצטרף ולחלוק עם כולם חוויות מהגן ומהבית בעקבות הספרים. 

קריאה מהנה וחודש טוב מספריית פיג'מה!
                                                                                                                                                                        
צוות ספריית פיג'מה


האתר הרשמי       |        אודותינו        |        דף הפייסבוק שלנו         |       יצירת קשר



לחצ/י כאן כדי לקרוא עלוני מידע קודמים

ספריית פיג'מה  |  קרן גרינספון ישראל בע"מ  |  חל"צ 514480888

מומלץ להוסיף את ספריית פיג'מה לרשימת השולחים הבטוחים. רוצה לדעת כיצד?  לחצ/י כאן

הודעה זו נשלחה לאנשי קשר בתכנית ספריית פיג'מה. אם אינך מעוניין/ת לקבל דיוורים מאיתנו לחצ/י כאן. אי-הסרה תתפרש כהסכמה לקבלת דיוורים.